זהב לבן או בעצם צהוב? איך נמצא את התכשיט המושלם?

זהב לבן

כאשר אנחנו חושבים על מתכת יקרה, מה שיעלה לנו בראש יהיה בדרך כלל הזהב. הזהב היא בהחלט מתכת יקרה מאוד והיא מקושרת, ובצדק לעושר אגדי וליופי הכי יוקרתי ונוצץ. כמעט כולנו מקשרים את המילה זהב, עם הזהב בצבעו הצהוב המבריק, אך חשוב לזכור שיש גם גוונים נוספים של זהב אותם אנחנו מכירים היום יותר מאי פעם. כיום נפוץ מאוד הזהב הלבן ויש גם את הזהב הוורוד כאשר הבלבול בכל התחום הזה חוגג כאשר אנשים רבים לא מזהים בזהב הלבן או הוורוד את החומר המתכתי הבסיסי – הזהב.

 

הבה נעשה סדר בדבר, אבל לפני כן, חשוב שנעשה סדר בדברים וננסה להבין את ההבדלים בין צבעי הזהב השונים.

יש אנשים שחושבים שהזהב הצהוב הוא זה האמתי וכנראה גם הכי יקר כאן חשוב לדעת כי כל ההבדל בצבעי הזהב השונים מבוסס בעיקר על ההרכב של המתכות אשר מהן מרכיבים את התכשיט. ההבדל בצבעים של הזהב לא ישנו את הערך של הזהב ליקר יותר או פחות, הבחירה בין הצבעים היא בדרך כלל עניין אסתטי בעיקר אך לא רק. לפעמים בוחרים את הצבע של התכשיט בהתאם ליהלום אותו רוצים לשבץ בו או כדי שהוא יתאים לצבעי הבגדים המועדפים וכו' .

איך בכל זאת נוצרים ההבדלים בצבע?

הזהב בפני עצמו הוא חומר רך מאוד ואי אפשר ליצור ממנו תכשיט קשיח, ולכן יש לערבב את הזהב עם מתכת נוספת כאשר התערובת הזו באה לידי ביטוי בדרגת הקראט של התכשיט. כך לדוגמא זהב של 14 קראט זהו זהב שמכיל ארבעים ואחת וחצי אחוזים של מתכות אחרות. (הזהב הנקי הוא זהב של עשרים וארבעה קראט)

אז איך נוצרים הצבעים השונים?

זהב צהוב – הזהב הצהוב מתקבל כתוצאה מערבוב של זהב יחד עם מתכות כמו כסף, נחושת, או אבץ על מנת ליצור סגסוגת אחידה.

זהב לבן – הזהב הלבן מתקבל מהשילוב של סגסוגת זהב יחד עם פלטינה או ניקל.

זהב וורוד – הזהב הוורוד נוצר בדרך כלל משילוב של הזהב יחד עם נחושת והוא זה שאחראי על הצבע האדמדם של הזהב הוורוד.

הבחירה כאמור תהיה בדרך כלל על פי ההעדפה האישית, כאשר כל הצבעים נחשבים לזהב טהור ויקר ערך.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *