לימודי עיצוב פנים

לימודי עיצוב פנים

מאז ומתמיד לאנשים הייתה תשוקה לעצב את חלל המחיה שלהם כך שהוא יהיה נעים ונוח. בעבר אנשים לא היו פונים למעצב פנים שיעצב את הבית שלהם – הם פשוט היו מעצבים אותו לפי הנוחות האישית שלהם. חשוב לציין שבמהלך התקופה היוונית והתקופה הרומית היה סגנון ברור מאוד לעיצוב של בתים – גם לפי המעמד החברתי של מי שגר בהם. גם בימי הביניים העיצוב של חללי המגורים היה בהתאם למעמד החברתי של בעלי הבית וכל חדר הותאם בעיצוב שלו למי שלן בו וחי בו. כך למשל חדרים של צמיתים או עבדים היו בעלי עיצוב שונה מאשר חדרים של מלכים או נסכים. ההיסטוריה של תחום עיצוב הפנים היא עשירה מאוד ונדמה שרק במהלך המאות המאוחרות יותר התחום של לימודי עיצוב פנים הפך להיות תחום שממש נלמד והפך להיות תחום לימודים אקדמאי ומקצוע לכל דבר.

לימודי עיצוב פנים – מאיטליה של הרנסנס ועד היום

אחת ההתפתחויות העיקריות שקרו בתחום של לימודי עיצוב פנים הייתה בתקופת אמנות הרנסנס באיטליה. בתקופה זו מלכים ואפיפיורים שכרו רבי אמנים כמו מיכאלנג'לו או ברולנסקי לעצב את החללים הכי מפוארים במדינה. במשך ההיסטוריה תחום לימודים זה התפתח ובמאה ה-20 תחום זה הפך להיות תחום לימודים פופולרי מאוד. לימודי העיצוב פנים הם לימודים שמרתקים מאוד אנשים בכל רחבי העולם ויש מכללות בהם ניתן ללמוד סוגים שונים של עיצוב פנים מפנג שוואי ועד עיצוב בסגנון צרפתי או בסגנון איטלקי ואפילו בסגנון אנגלי או סגנון ים תיכוני.

לימודי עיצוב פנים – מהו תפקידו של מעצב פנים במאה ה-21?

לימודי עיצוב פנים הפכו בשנים האחרונות ללימודים מבוקשים מאוד. תפקידו של מעצב פנים במאה ה-21 הוא לעצב בתים וחללים ציבוריים באופן שיתאים למי שמשתמש בהם. במאה ה-21 אנשים רבים אוהבים לעצב בעצמם את החלל בו הם גרים או עובדים אבל עדיין יש חשיבות רבה למעצב פנים מקצועי שמבין בתחום העיצוב. נדמה שגם בעוד כ-100 שנה התחום של עיצוב פנים ימשיך להתפתח ולצמוח ולהוות מקור משיכה לאנשי מקצוע רבים. כל עוד אנשים ירצו להפוך את הבית שלהם למקום נעים שכיף להם לחיות בו הם ימשיכו לשכור את השירותים המקצועיים של מעצבי פנים שיסייעו להם להפוך את הבית שלהם למקום שמתאים להם באופן אישי ומאפשר להם ליהנות מאיכות חיים ברמה הגבוה ביותר שהם יכולים להרשות לעצמם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *