כיצד כלבנות טיפולית עובדת

כלבנות טיפולית

לא פעם אנחנו רואים בסרטים כיצד ילדים ביישנים ומופנמים או כאלה שמתמודדים עם בעיות אישיות שונות, בפרט דיכאון וחרדה, מקבלים או מוצאים כלב והוא הופך מיד להיות החבר הטוב שלהם אשר עוזר להם לצאת מהמצב בו הם נמצאים. זה קיים לא רק בסרטים, מן הסתם, זה קיים גם במציאות, ומעבר לכך, מדובר בתחום טיפולי שזוכה להצלחה מרובה בקרב מטופלים רבים. כלבנות טיפולית.

כלבנות טיפולית נוצרה בזכות ההכרה שטיפול באמצעות כלב וכן טיפול בכלב עצמו, יכול להעניק לבני אדם כלים רבים, אישיים וחברתיים, אשר מאפשרים להם להשתחרר ממצבים לא פשוטים. הטיפול מעניק להם תחושת ביטחון עצמי, הערכה עצמית, ריסון ושליטה, אחריות, מודל חברתי בריא, אהבה ועוד. אין זה מקרי שלא רק ילדים או מבוגרים שנדרשים לכלים טיפוליים משתמשים בטיפול עם כלב לשם כך, אלא גם קשישים אשר נשארים לבד לוקחים כלב בשביל להתגבר על הבדידות או שהורים לוקחים כלבים בשביל ילדיהם כבר מגיל צעיר, כך הם לומדים מהי אחריות וגם רוכשים חבר חדש.

כיצד עובדת כלבנות טיפולית

הרעיון של כלבנות טיפולית הוא במובן מסוים, טיפול הדדי. כלומר, זה לא רק שהמטופל מטפל בכלב או הכלב במטופל, אלא שניהם מטפלים אחד בשני ביחד. מצד אחד, המטופל אחראי על הכלב, הוא עובד איתו, משחק איתו, מאלף אותו, דואג לו וכן הלאה. ומהצד השני הכלב מעניק למטופל אהבה, הערכה, ביטחון עצמי, נענה לבקשות שלו ובכך מעניק לו כלים שיכולים לעזור לו ברבדים שונים בחיים, החל מרבדים של קשרים חברתיים, דרך רבדים לימודיים, רבדים שונים בעבודה ועד רבדים אישיים אשר עוזרים לו להתגבר על דברים שהוא חווה ומרגיש.

כלבנות טיפוליתכמובן  שלא כל כלב יכול להיות חלק מתוכנית של כלבנות טיפולית, מדובר בכלבים שעברו הכשרה ואילוף בנושא. אלו כלבים בגיל המתאים, אשר לא מהווים איום על המטופל ומצד שני אינם אדישים ופאסיביים. כלומר מדובר בכלבים שיכולים לענות לצרכי המטופל, לבצע פעולות שונות ולשמש כלב עזר או שירות (כלבים שמתאימים לעבודה עם בעלי מוגבלויות שונים). נכון שכל כלב יכול להיות ידידותי ובפרט לילדים, אך אין זה מספיק, הכלב צריך להיות מסוגל לעמוד בתנאי התוכנית, המטופל צריך להיות מסוגל לנצל את התכונות שלו לשם כך, ועל כן צריכה להיות התאמה מלאה של הכלב למטופל, לצרכיו ולתוכנית. כמו שאמרנו בתחילת המאמר, זה הדדי, ועל כן המטופל צרך גם להכיר את הכלב, אופיו וצרכיו באופן מלא בשביל שהתוכנית תצליח.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *