אלימות במשפחה סטטיסטיקה

עורך דין פלילי

לצערינו לאחרונה חלה עלייה חדה באלימות במשפחה, וכמעט בכל יום אנו שומעים על מקרה קשה כזה או אחר של אלימות במשפחה. לאלימות במשפחה סטטיסטיקה מדאיגה ביותר כאשר בשנת 2006 נעשו יותר מארבעת אלפים מעצרים בנוגע לאלימות במשפחה, בעוד שבשנת 2014 הוגשו 4,115 כתבי אישום בגין אלימות במשפחה, ונפתחו 22,652  תיקים בגין תלונות על אלימות במשפחה. נתונים מדאיגים במיוחד.

כיום כמעט בכל מהדורות חדשות נשמעות חדשות מטרידות במיוחד, כאשר מקרי האלימות במשפחה הולכים וגדלים והופכים לחמורים יותר. מלבד זאת, גם ללא חדשות, עד הציבור במקרים רבים לאלימות קשה במשפחה, וישנם אינספור דיווחים מידי חודש למשרד הרווחה על מקרי אלימות במשפחה.

אלימות במשפחה, סטטיסטיקה בנוגע לתלונות נשים נגד גברים

בעשר שנים האחרונות אמנם הייתה עליה במקרי האלימות, אך עדיין בכל העשור הצטברו נתונים קשים בעיקר בתלונות של נשים נגד בני זוגן. כיום בכל שנה מתלוננות יותר מעשרת אלפים נשים על אלימות במשפחה וישנם מספר רב של מקרי התאבדות בעיקר בקרב גברים עקב תלונה שהוגשה נגדם  על רקע אלימות במשפחה. לפני העשור הנוכחי, בשנת 2003 טופלו יותר משש אלפים משפחות במרכזים המטפלים במקרי אלימות שונים במשפחה.

אלימות במשפחה, סטטיסטיקה בנוגע למעצרים ותלונות

בשנים האחרונות מידי יום מוגשות יותר מחמישים תלונות במשטרה הנוגעות לאלימות במשפחה. כתוצאה מכך מבוצעים יותר משלוש עשר מעצרים ביום על ידי המשטרה. עם זאת ישנם מקרים רבים שבהם מגישי התלונה מבטלים את התלונה זמן קצר במיוחד לאחר הגשתה.

אלימות במשפחה, סטטיסטיקה בנוגע לאלימות כלפי נשים

בעשור האחרון ישנם יותר מעשרים מקרי רצח של נשים בממוצע, ועם השנים קיימת מגמה של עליה במקרים מסוג זה. הרציחות קורות בעיקר בשל סכסוכים משפחתיים בין בני זוג. בנוסף, בכל שנה ישנם יותר מעשרים אלף מקרי אלימות בין גברים ונשים. אך ישנם גם מקרים בהם גברים מגישים תלונה נגד בנות זוגם בגן אלימות, חטיפת ילדים, גרימת נזק לרכוש והטרדה.

קצת עבר ומבט קשה אל העתיד

בסקרים שנערכו בקרב נשים בארץ, נמצא כי אחוז גדול מהנשים שחוו אלימות מבני זוגן, חוו אלימות גם בילדות או חיו בבית אלים. בסקר נמצא כי אחוז גדול מגברים שחווים אלימות או שנוהגים באלימות, חוו גם הם אלימות בביתם. כיום ישנו טיפול רב יותר באנשים מסוג זה מבעבר.

עורך דין פלילי לאלימות במשפחה

אם אתם חווים אלימות, חשוב לפנות לעורך דין פלילי שייצג אתכם. רבים המקרים בהם אנשים מאוימים על ידי בני או בנות זוגם ונפגעים בשל שיבוש בהליכי נגד האדם המאיים. עורך דין פלילי יכול לסייע לכם להשיג את הדרך הטובה ביותר להרחקת אותו אדם.

אולי יעניין אותך גם:
כשהנישואין עולים על שרטון – עורך דין גירושין

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *