חושבים שיש אלימות במשפחה אצל השכנים? זה הזמן לפעול!

אלימות במשפחה אצל השכנים

המודעות לאלימות במשפחה אצל השכנים הפכה למשהו שיש לשים אליו לב ואסור להתעלם ממנו. כאשר אתם חושים כי ישנה אלימות מסוג זה, חשוב לפעול בנושא כדי שאם המצב יסלים חס וחלילה, עליכם תחול האחריות המוסרית. ולכן חשוב לדעת כיצד מזהים אלימות במשפחה אצל השכנים וכיצד ניתן לפעול בצורה כזאת.

ראשית כל חשוב לא לטמון את הראש בחול

אנשים רבים חושדים ואפילו יודעים כי אצל שכיניהם קיימת אלימות, אך הם אינם פועלים בנידון משום שהם מרגישים בושה, או כי 'הם לא אמורים להתערב בנושאים כאלה'. יתרה מכך ישנם אנשים שנמצאים ביחסי שכנות טובים ומפחדים להרוס את היחסים אם יפנו לגורמים חיצוניים או יתעברו ביחסים בין שכניהם. עם זאת, אין לא סיבה להתעלם מאלימות במשפחה שיכולה להוביל להרס רב ולעיתים למצבים קשים במיוחד של פציעות פיזיות ונפשיות ולעיתים אפילו לאבדן חיים.

אז כיצד מזהים אלימות במשפחה אצל השכנים?

אלימות במשפחה יכולה להיות אלימות פיזית ומילולית . כאשר אתם שומעים מבית השכנים אלימות יום יומית של השפלות צעקות, חפצים שנזרקים בבית, אלימות כלכלית, כאשר אתם רואים חברות על בני המשפחה בין אם מדובר על נשים וילדים בבית השכנים על חסרי ישע גם אם מדובר בזקנים ואפילו בעלי חיים(!) קיימת אלימות והתעללות במשפחה. חשוב לשים לב לסימנים ולא להתעלם.

לעיתים רבות חשוב לנסות ולדבר עם השכנים ולנסות להבין מה קורה בבית השכנים, זיהוי האלימות יכול להיות גם מילולי. אחד השכנים הנתון במערכת אלימה יכול לספר לכם כי הוא נמצא בבית אלים, הוא יכול להתחמק מהשאלות שלכם בנושא, עוד תוכלו בשיחה להבחין בסימנים כחולים וסימני אלימות על גוף השכנים, מצב הרוח של בני הבית יהיה דיכאוני, האדם המתעלל ישפיל את בני הבית, האישה או הילדים יהיו מושפלים ויאשימו עצמם במצב, והמצב רוח הכללי בבית השכנים יהיה ירוד.

אז מה עושים במקרים של אלימות במשפחה בבית השכנים

כאשר אתם שומעים מריבה מאד קולנית ואם ישנם צעקות של כאב ומצוקה חובתכם המוסרית היא לטלפן אל משטרת ישראל ולדווח על אלימות במשפחה. בנוסף חשוב להתקשר למשרד הרווחה ולהסביר כי קיימת אלימות משפחה ממושכת בבית השכנים. מכאן כבר יעבור הטיפול בבית השכנים למשרד הרווחה. חשוב גם לנסות לסייע לשכנים שנמצאים במצוקה לדובב אותם ולהיות לאוזן קשבת ולהסביר להם כי הם יכולים להסתייע בעורך דין אלימות במשפחה שיכול להגן עליהם בבית המשפט.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *