אילו מחלות עור קיימות?

אקנה

ישנן מגוון מחלות עור התוקפות את גופינו, בין אם מדובר באלרגיות שמשפיעות על העור ובין אם מחלות שנגרמות עקב מצב פנימי של הגוף. אז אילו מחלות עור ישנן וכיצד מטפלים בהן? התשובות בהמשך.

אקנה – אקנה היא דלקת עור והיא מחלת עור שמתחילה בעיקר בגיל ההתבגרות. מחלה זאת תוקפת בשל תגובת הגוף להורמון בשם טסטוסטרון ועם הזמן היא חולפת וזאת באמצעות טיפול מתאים וכאשר לא נוגעים באקנה ונותנים למחלה לחלוף ולהירפא.

אגזמה – אגזמה היא מחלת עור והיא בדרך כלל מחלה תורשתית, שיכולה להופיע גם כאלרגיה. האגזמה הינה רגישות בעור שנראית בהופעת אדמומיות. אגזמה היא מחלת עור שגורמת לגירוד והיא מופיעה בדרך כלל אצל ילדים ונוער. על מנת לטפל באגזמה חשוב לאבחן מהו החומר שממנו נגרמת האלרגיה ובגללו מופיעה האגזמה, ויש להימנע מאותו אלרגן. בנוסף ישנם כיום טיפולים ברפואה הסינית וברפואה המשלימה שמסייעים למנוע אקזמה כמו גם משחות רפואיות.

פסוריאזיס – פסוריאזיס היא מחלת עור כרונית, משמע מחלה ממשוכת שבה תאי העור מגרדים ומקבלים צבע סגלגל אדמדמם. מחלת הפסוריאזיס מופיעה בקרב 3 אחוזים מהאוכלוסייה, אך היא נחשבת שכיחה יחסית והיא מחמירה במצבים של לחץ. מחלת הפסוריאזיס קושרה גם לגנטיקה לכשלים בעיכול, לצריכת אלכוהול, לרעלת בדם אך היא אינה מדבקת. אנשים הסובלים ממחלת עור מסוג זה יכולים לקבל טיפול ברפואה הסינית ורבים מהם נעזרים ביכולות המרפאות של ים המלח.

סבוראה – סבוראה, או סבוריאה דרמטיסיס היא הפרשה עודפת של בלוטות החלב אל העור. מחלה זאת נמצאת בעיקר באזור עור הפנים והקרקפת והיא קורית בשל שילוב של התייבשות החלב עם הרקטין שבעור. מחלה זאת גורמת לקשקשים רבים בעור הפנים ובקרקפת מה שגורם לגירוי בעור ולדלקות. במחלת עור מסוג זה ניתן לטפל בעיקר באמצעות רפואה סינית.

פטרת – פטרת היא מחלת עור הנגרמת על ידי פטריה הנטפלת למגוון אזורים בגוף. כיום יש מאות סוגי פטריות שיש לאבחן על ידי רופא עור וניתן ולמגר אותה על ידי משפחה רפואית.

לסיכום, מחלות עור לא חסר, מה שחשוב לעשות במקרה של מחלת עור הוא למצוא את המטפל הנכון או הרופא המתאים ולגשת לטפל במחלה בצורה הטובה ביותר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *