טיפים לשיפור מיומנויות חברתיות לילדים

מיומנויות חברתיות

כאשר הילד שלכם מסוגר, מתכנס בתוך עצמו, אתם שמים לב שאין לו חברים, הוא אינו יודע להפסיד או לשחק בקבוצה, כאשר הוא נחבא אל הכלים ובכלל: המיומנויות החברתיות שלו אינן נורמטיביות – סימן שכדאי לאבחן אותו ולבדוק האם הוא צריך שיפור במיומנויות החברתיות שלו.

אם הילד שלכם כבר מאובחן ככזה שיש לו קושי בכישורים חברתיים והוא כבר מטופל על ידי איש מקצוע או שאתם בדרך לטיפול מסוג זה, ישנן כמה טיפים שאתם יכולים להיעזר בהם שיכולים לסייע לכם במהלך הטיפול. אז מהם הטיפים לשיפור מיומנויות חברתיות לילדים? כמה טיפים בהמשך.

  • התבוננו והקשיבו – לפני שאתם "מתנפלים" על ילדכם עם מגוון שאלות, הצקות, והצעות לשיפור המיומנויות שלו, חשוב להתבונן בו מרחוק ולהקשיב לו. חשוב לתת לו מרחב לביטוי ולהיות פתוחים כדי להגיש לו סיוע בכל זמן. ילד שיודע שיש לו הורים שתומכים בו הוא ילד יותר רגוע ומאושר, והוא יכול להתבטא בחופשיות לגבי כל מה שמעיק עליו ומציק לו.
  • אבחון נכון – חשוב שהאבחון שאתם מבצעים על ידי איש מקצוע יהיה נכון ומדויק. לעיתים ילדכם פשוט נמצא בתקופה לא טובה בחייו, והוא מרגיש מצוקה בשל משהו שמטריד אותו ואין לו בעיה עם כישוריו החברתיים, ולכן חשוב שהמאבחן יבצע אבחון מדויק של הבעיה הספציפית ממנה הוא סובל.
  • תרגלו משחק תפקידים שיעזור לכם להבין את ילדכם – אם ילדכם אכן סובל מבעיה בכישוריו החברתיים, נסו להבין אותו על ידי תרגול משחק תפקידים. תרגול משחקי תפקידים באמצעות איש מקצוע יעזור לכם להבין את המצוקה שבה נמצא ילדכם.
  • החלו במעשים למען חיי החברה של הילד – חשוב ליצור סביבה נעימה לילדכם. צרו סיטואציות נעימות לילדכם בהן הוא ירצה להימצא. כאשר הוא מוכן לכך, חשוב ליצור פעילויות שילדכם אוהב בהן ישתתפו ילדים שהוא מכיר ורוצה בחברתם.
  • עברו על כישורי השיחה של ילדכם – ילד שמתמודד עם מיומנויות חברתיות לא משוחח הרבה עם ילדים אחרים, ולכן חשוב לתרגל עמו כישורי שיחה. לצורך הזה לא צריך להכריז על הסיטואציה, אלא להתחיל ולשוחח עמו בטבעיות על מגוון נושאים שמעניינים אותו ואתכם. בכך העבודה תראה טבעית וגם תהיה טבעית.
  • צאו עם ילדכם כמה שיותר מהבית – חשוב לא להסתגר עם ילדכם בבית. צאו עמו לבילויים . אם עדיין לא רכש חברים: תאמו בילויים עם שאר בני המשפחה. בילוי עם הדודים, עם בני הדודים, עם הסבים ועוד – יחזירו לו את התחושה שהוא אהוב וגם את תחושת השמחה והביטחון.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *