רשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהריון

אחד החששות הגדולים ביותר של זוגות אשר נמצאים בתקופת הריון הוא, לגלות במהלך תקופה זו שמשהו לא בסדר, משהו לא תקין ולגלות את זה מאוחר מדי, לפני שאפשר לתקן את המצב והכל בגלל רשלנות רפואית של הרופא.

מדי פעם אנחנו יכולים למצוא לא מעט מקרים בהם מתגלה במהלך הריון רשלנות מצד רופאים.  הסקאלה של רשלנות כזו יכולה לנוע מחוסר אבחון בבעיות אצל העובר מה שמביא לידי כך שהוא נולד עם מום מסוים עד לרמה כזו בה יש צורך לעשות הפלה מאחר ובגלל הרשלנות העובר לא יכול להיוולד. כמו כן, אנחנו מכירים מקרים בהם רשלנות רפואית בהריון יכולה לגרום לנזק כבד אצל המטופלות עצמן, רשלנות שיכולה להשפיע עליהן בצורות שונות.

רשלנות רפואית בהריון היא מאוד נפוצה, מסיבות שונות, בין אם זה נובע מחוסר ניסיונם של רופאים ואחיות מסוימים, יותר מדי בדיקות ומעקב בתנאים נמוכים או מסיבות כלכליות, רופאים שעושים סינון בין מטופלות שמקבלות את הבדיקות הנדרשות לבין כאלה שלא, בגלל שאין להן את היכולת לממן זאת.

בכל מקרה של רשלנות רפואית בהריון, יש אפשרות, מן הסתם, להגיש תביעה כנגד הרופא וכן כנגד המרכז הרפואי בו הוא עובד והמטופלת עברה טיפול בזמן ההיריון התביעה יכולה להיות מוגשת אם התברר שנגרם נזק לאישה או לעובר אחרי לידתו. חשוב לומר, במקרים רבים, אפשר להגיש תביעה גם אחרי שנים רבות, זאת במידה וניתן להוכיח שהנזק אשר מופיע בזמן הווה, נגרם בעבר בעקבות רשלנות רפואית.

לשם כך, יש צורך לאסוף את כל הצילומים והטפסים בנושא, יש צורך להחזיק את כל המסמכים, אלה שמוכיחים כיצד הטיפול התבצע ואלה אשר מוכיחים שנוצר נזק בנושא.

נקודה נוספת חשובה, בשביל להוכיח שאכן נגרם נזק, יש צורך להשתמש בשני כלים. הראשון, עדות מומחים. בעדויות אלו אפשר להוכיח שהטיפול אשר קיבלה המטופלת איננו תקין, איננו עומד בסטנדרט הראוי. הכלי השני הוא טיפולים מהעבר של אותו רופא או אותו מרכז רפואי. כך אפשר להוכיח שלא מדובר במקרה יוצא דופן והבעיה היא מתמשכת. בין אם היא בכוונה ובין אם מסיבות אחרות.

חשוב לומר, רשלנות רפואית בהריון זה אקט שקשה להוכיח, בוודאי אם מולנו עומד בית חולים או מרכז רפואי גדול, אך ברגע שעושים זאת, אין ספק שאפשר לקבל תגמול כספי הולם, אף על פי שהוא לא זוכה לפצות על המעשה והתוצאה,  לפחות הוא מקל על הטיפולים הנדרשים בעתיד.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *