יתרונות גישור גירושין

גישור גירושין

הליך גירושין אף פעם אינו נעים, ולו כי מעורבים בו לא מעט תחושות קשות לצד אכזבות, אך חשוב לדעת שניתן לעבור את ההליך באופן כמה שיותר נעים ולחלופין ניתן לעבור אותו באופן שמדמה מיני מלחמה. אי לכך, בין אם מעורבים באמצע ילדים, ובין אם פשוט מבקשים לסיים כחברים ולהימנע מקשיים נוספים, טוב לדעת שניתן לנצל הליך גישור גירושין בדרך נאותה.

להיפרד יפה

מהו גישור גירושין? ובכן גישור מעין זה פונה אל מגוון זוגות אשר יש ביניהם הסכם לפרק יפה את החבילה. מהלך זה כולל הידברות פתוחה אודות כלל הנושאים אשר עשויים לעלות על הפרק, כאשר לא פעם רק הידיעה שפונים למגשר ולא לעורך דין הופכת את כלל החוויה ליותר ידידותית וחיובית, כך שמראש הרבה יותר קל להגיע להסכמות, ולו כי לא חשים מותקפים, אלא כשני אנשים בעלי אינטרסים דומים.

תפקיד המגשר

ממש כשם שניתן לפנות לעורך דין, כך ניתן לפנות אל מגשר. המגשר מסייע לשני בני הזוג להגיע אל עמק השווה, לאחר שהוא מקשיב בקפידה לסיוגים ולשאיפות של כל צד. בתום ההליך מופק ההסכם, אשר מכיל את כלל ההסכמים אליהם הגיעו שני בני הזוג. תפקידו העיקרי של המגשר הנו לסייע לשני הצדדים לדון ממקום מכבד, לסייע להתעלות מעל הקושי ולדבוק ביתרונות שלא פעם מצויים מתחת לשכבות של קושי, תסכול וכעס, כך שאין זו תהיה טעות גדולה לומר שמגשר מהווה מעין  שילוב יעיל של פסיכולוג  עם עורך דין.

שורת יתרונות

גם אם יש הרבה משקעים ולא מעט כעסים לא פתורים,  גם אם אנשים מבקשים לצאת מנצחים וגם אם מבקשים לפעול מהבטן, יש לעצור רגע לפני שפונים אל עורל דין לענייני גירושין ולשקול לפנות אל מגשר. מדוע? ראשית כיוון שמדובר בהליך הרבה יותר זול עליו ניתן לשלם ביחד, במקום שכל צד יוציא כסף רב על עו"ד פרטי. בנוסף מדובר בהליך הרבה יותר קצר, וזאת כי בתוך עשר שעות (פחות או יותר) ניתן להגיע לניסוח של מסמך הסכמות חשוב, אשר יהווה את ההסכם המיוחל עבור שני הצדדים. בנוסף מדובר בהליך הרבה יותר נעים, כך שלמרות הכול כן ניתן להישאר עם טעם טוב – חשוב ביותר ולו כאשר מעורבים ילדים ארש עבורם ראוי להמשיך להסתדר גם בהמשך.

תוקף משפטי

על  מנת שהסכם הגירושין אשר הוסכם ע"י מגשר יקבל תוקף משפטי, כל שיש לעשות הנו לפנות לשופט בבית משפט אשר מיועד לענייני משפחה, או לחלופין ניתן לפנות לשופט בבית דין רבני. אותו שופט מעניק את ההיתר המשפטי וכך ההסכם נכנס לתוקף. עם זאת, גם יש לציין שהליך זה אינו מונע את הצורך לפנות לבית הדין הרבני עבור השלמת ההליך, גם אם מדובר בהליך שאינו נעים, לו טרם נמצא פתרון חלופי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *