קונה כלי כסף

קונה כלי כסף

עד תחילת המאה ה-20 נהוג היה בבתי היהודים באירופה להחזיק כלי כסף מכל הסוגים. בנוסף לכלי הזכוכית היו סכו"ם פמוטים ופריטי יודאיקה נוספים נחת רובם. כלה צוידה בנדוניה נדיבה שכללה בין השאר גם פריטי כסף לרוב פמוטים, סכו"ם ועוד פריטים כל משפחה על פי יכולתה וייחוסה.
כגודל הנדוניה ניתן היה להבין את מעמדה של המשפחה
כלי כסף בעבר היו סטטוס למעמד חברתי. לא אחת מפנים דירות של אנשים עריריים שנפטרו בתוך הדירה מוצאים מצבורים של דברים שקרובי הנפטר לא ידעו עליהם וביניהם יש גם כלי כסף בעלי ערך כספי גבוה. אם המשפחה לא לוקחת את כלי הכסף לעצמה ומעמידה אותם למכירה יהיה מי שיקנה אותם, זאת ללא כל ספק. יש משפחות שלמרות שבישראל לא היה לאף אחד יותר מדי הצליחו לשמור על כלי הכסף שלהם ולא אחת שהמצב הכלכלי היה בכי רע הזמינו קונה כלי כסף ומכרו לו פריט כזה או אחר על מנת להשתמש בכסף למחיה.

קונה כלי כסף

מה מחפש קונה כלי כסף?

קונה כלי כסף עומד כל הזמן על המשמר ומחפש בכל דרך אפשרית את המודעות המפרסמות על מכירת כלי כסף וזאת על מנת לנסות להגיע למקום ולרכוש כמה שיותר פריטים בכמה שפחות כסף. את הפריטים הוא מציע למכירה לכל המרבה במחיר. בין הדברים שקונה כלי כסף מחפש הם הדברים הייחודיים, המיוחדים אותם מחפשים אספנים. אספנים יתנו כל מה שיידרש מהם עבור פריט שהם מעוניינים שיהיה באוסף שלהם. יש הם עניין שהפריט יהיה אצלם ולא יגיע למישהו אחר.
כל אספן, לא חשוב באיזה תחום, מחפש להשיג פריטים עליהם הוא קיבל מידע בקטלוגים באתרי האינטרנט או בכל דרך אחרת. מתקיימים שווקים למכירת כלי כסף לאספנים ובמועדים אלו מתקיים מסחר בין האספנים ובין קוני כלי הכסף. אספן מתמקד בדרך כלל בסוג מסוים של פריטים ולכן הוא נמצא בקשר מתמיד עם חבריו האספנים, איתם הוא מחליף מידע ופריטים ובין קונה כלי כסף. לקבל ראשון מידע אודות פריטים מסוימים היא מעלה גדולה ביותר. אותו הדבר לגבי פריטי תכשיטים מיוחדים שנמכרים בשוק תכשיטי כסף.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *