חברו הטוב ביותר של האדם: קינג צ'ארלס

קינג צ'ארלס

לא אחת נאמר כי חברו הטוב ביותר של האדם הוא הכלב, ואכן, רבים אלו המגדלים כלבים המעידים על כך שגידול הכלב תרם להם הרבה יותר מאשר הכלב תרם להם. קינג צ'ארלס, אחד הכלבים המוכרים והאהובים ביותר, פותח תחילה כגזע שהייעוד שלו היה של כלבי ציד. במהרה, מקור הגזע המגיע מהאצולה הבריטית שינה את ייעודו. האגדה מספרת על כך שהמלך צ'ארלס היה מסתובב דרך קבע עם כלבים מסוג דומה – טוי ספנייל. גזע הקינג צ'רלס הוא למעשה צאצא של אותו גזע כלבים איתו הסתובב המלך במאה ה-17. נכון להיום, כלב זה נחשב לאחד הכלבים האהובים והנחשקים ביותר – גם עבור משפחות המעוניינות להעניק חיים ולגדל כלב, וגם עבור אלו המעוניינים בכלב שעשועים.

 

מה הופך את הכלב לכזה שסביבו הילה של יוקרה?

ההילה היוקרתית שמסביב לכלבים אלו נובעת בין היתר הודות להיסטוריה העשירה, ויש אלו שיגידו המלכותית של הקינג צ'רלס. יחד עם זאת, ישנו משקל גם לנראות שלהם: לא ניתן להתעלם מהמראה הייחודי של כלבים אלו – מראה חינני וקסום של כלבים עליזים וחיוניים. למרות שהכלבים מאד עליזים וחובבי אדם, עדיין חשוב לזכור שהשורשים שלהם נטועים אי שם בגזעים שמטרתם הייתה ציד, כך שלא אחת ניתן להבחין בכלבים המנסים לרדוף אחר חתולים ומכרסמים. לכן, חשוב לאלף אותם או להרגיל אותם כבר מגיל קטן להרגלים נאותים המבוססים על הצבת גבולות. כך, אתם יכולים להבטיח כי בחייו הבוגרים של הכלב חווית הביחד שלכם תהיה רגועה ונעימה יותר.

 

הפעילות שתוכלו לעשות עם הקינג צ'ארלס

כלבי הקינג צ'ארלס לא ידועים רק בזכות השושלת המפוארת שלהם, אלא גם בזכות היותם כלבים החובבים פעילויות ספורטיביות. אם ברצונכם להפעיל את הכלב שלכם, ההמלצה היא לטייל איתו יותר.

יחד עם זאת חשוב לטייל במזג אוויר נוח מכיוון שכלבים אלו רגישים לחום.

לעולם אל תשחררו כלב קבליר קינג צ'ארלס ללא רצועה,לכלבים אלו אין חוכמת רחוב

והם אינם ערים לסכנה בכביש.

קחו בחשבון כי לא תמיד הכלבים בעלי רצון להיות פעלתניים, כך שאתם יכולים למצוא אותם לרוב בעת רביצה בפינה הייעודית שלהם בבית.

 

לא רק מעלפים: מאלפים את כלבי הקינג צ'ארלס

אם יש כלב שמסתגל במהירות לאילוף הוא הקינג צ'ארלס. הם מתמסרים לשגרת האילוף ומגיבים אליה היטב. כן חשוב לשים לב כי האילוף מתבצע ברוח חיובית, תוך שהמאלף מקפיד לחזק את הכלב בחיזוקים חיוביים. לא אחת ישנם מאלפים הדוגלים בשיטה נוקשה יותר, אך המטרה היא להעניק חוויה גם לכלב – חוויה שכזו תטיב עמכם ותשמח אתכם יותר עם כלב שמח יותר וממושמע יותר. כן חשוב לדעת שאילוף בפורמט שכזה עתיד לקחת יותר זמן בהשוואה לאילופים מעט נוקשים יותר. המטרה לאילוף יכולה להיות עבור אנשים בעלי מוגבלויות, עבור תחרויות או עבור אלו שרוצים ליהנות מכלב ממושמע ונעים יותר.

 

מאחר וכלבים אלו אוהבים מאד פעילות ספורטיבית, המון פעמים תכנית האילוף מבוססת על משחקים. כך לדוגמא, בעת שהמאלף הצליח לאלף את הכלב ולגרום לו לבצע פקודה כמו "קום" או "שב", החיזוק החיובי שהכלב מקבל הוא של משחק האורך כמה דקות.

 

מטפחים את פרוות הכלב לפחות פעם בשבוע

ישנם כלבים שטיפוחם לא דורש מכם כל התעסקות, אך עם כלבי קינג צ'ארלס עליכם לדאוג לשגרת טיפוח משמעותית יותר. הפרווה של הכלבים זקוקה להברשת על בסיס שבועי, כאשר אלו המחמירים אף מברישים את פרוותם מספר פעמים בשבוע. המטרה? לשמר את המראה החיוני ואת המגע הנעים מבלי שיווצרו קשרים. בכל הקשור לטיפוח הרחצה: מומלץ לרחוץ את הכלבים עם שמפו ומרכך לכלבים אחת לחודש.חשוב לציין שכדי להרגיל את הכלב לרחצה צריכים להתחיל בגיל צעיר את הנוהל של רחצה בחוויה נעימה לבעלים ולכלב.

 

איך מכינים את הבית לקראת בואו של הכלב?

רגע לפני שאתם מביאים אל הבית את הכלב החדש שיהפוך במהרה לחברכם הטוב, חשוב להכשיר את הבית להגעתו. איך תוכלו לעשות זאת? עם פינה ייעודית שהוא ילמד להכיר ולזהות אותה כזו השייכת לו.

חשוב להציב גבולות ואף להתחיל בתהליך האילוף כבר מגיל גורות בכדי להקנות לכלב הרגלים נכונים מגיל צעיר.

בנוסף חשוב לדעת כי מאחר והפרווה שלהם נוטה לנשור, הם לא מתאימים לגידול בבתים בהם ישנן אלרגיות.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *