יום גיבוש לילדים – מדוע הם צריכים את זה?

יום גיבוש לילדים

כשאנחנו חושבים על יום גיבוש, אנחנו בדרך כלל מכוונים את המחשבה לכיוון של יום גיבוש לחיילים או לעובדים. הרעיון מאוד ברור, מדובר על קבוצה של אנשים שמגיעים ממקומות שונים, לכל אחד יש תכונות אחרות, עבר אחר, הם אמורים לעבוד או לחיות ביחד אז על מנת שזה יצליח, צריך לגבש אותם. איך עושים את זה? בעזרת יום גיבוש או מחנה גיבוש.

אך האמת היא, שאנחנו יכולים למצוא היום גם יום גיבוש לילדים. מדובר על ימי גיבוש שנערכים כבר מהגן והלאה, עד התיכון. אנחנו יכולים למצוא ימים כאלה, הן במערכת החינוך, הן בתנועות נוער והן בקבוצות אחרות, ספציפיות יותר, למשל קבוצות ספורט, חוגים, קייטנות ועוד.

יש שתי סיבות עיקריות בגללן נערכים ימי גיבוש לילדים. סיבה אחת היא, אם מדובר על ילדים שמעולם לא הכירו אחד את השני והם אמורים לבלות ביחד תקופה מסוימת, אז בשביל שיהיה להם קל יותר להכיר אחד את השני ולהתחבר, אז מארגנים להם יום גיבוש, כך גם קל יותר לצוות להכיר את הילדים ולעבוד איתם. מלבד העניין של הגיבוש, הרי היום הוא כמין יום כיף עם הרבה חוויות שהילדים יאהבו ויזכרו.

הסיבה השנייה היא, הרבה פעמים אנחנו נתקלים במצב שילדים לא מצליחים להתחבר ואף נמצאים במצב קשה מזה, במקרה כזה אחת השיטות לייצר את החיבור הזה הוא דרך יום גיבוש. כמובן שזה ייעשה אחרי שכבר התחיל תהליך מסוים בו הילדים בילו ביחד ופשוט לא הצליחו להתחבר אחד לשני. לא פעם זה קורה כאשר קבוצה של ילדים מחליטה להחרים קבוצה אחרת או איננה משתפת איתה פעולה. אז כחלק מתהליך חינוכי, יוצרים יום גיבוש במסגרתו כל הילדים אמורים לשתף פעולה וכך למעשה דואגים לגיבוש.

לפני סיום חשוב לומר, יום גיבוש איננו יום עבודה או יום מאמץ, זה יום שצריך להיות יום כיף עם חוויות אשר יעניקו לילדים כלים שונים כיצד להתחבר ולעבוד ביחד, כלים שהם יוכלו להשתמש בהם גם בעתיד, בכל סיטואציה אחרת בה הם יהיו ביחד.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *