טיפול בנחירות

טיפול בנחירות

המשמעות של טיפול בנחירות הוא הרבה מעבר לעניין הטכני, הפרטני של אותו אדם, גבר או אישה, אשר נוחרים בלילה. הם אומנם מושפעים מזה, שכן הנחירות עלולות לייצר תהליך של נדודי שינה, מעצם העובדה שמדובר בתוצר של בעיה בנשימה בעת השינה. אך מעבר לכך, מדובר בטיפול אשר מטרתו להקל גם על הסביבה, בסופו של דבר.

אדם שנוחר איננו מפריע רק לעצמו, מן הסתם, אלא הוא מפריע לכל הסביבה שלו, מי ששוכב לידו במיטה מתקשה לישון, מי שנמצא בחדר הסמוך, עלול אף הוא להתקשות לישון בגלל זה. יש לכך השלכות לא מעטות, שכן זה יכול לגרום אי נוחות שתימשך גם אחרי שהלילה יסתיים ויגיע הבוקר. לכן חשוב מאוד לטפל במצב של נחירות גם אם הטיפול הוא לא פשוט ולא תמיד נעים.

כשאנחנו מדברים על טיפול בנחירות, אנחנו מכוונים בדרך כלל אל נקודה מסוימת, כלומר, הכוונה היא שצריך להתחיל בסיפור מסוים ולהמשיך איתו עד שמסיימים, עד שמגיעים אל התוצאה המיוחלת, אם לא מגיעים לתוצאה כזו יש לעבור אל טיפול אחר, בתקווה שהוא יצליח.

בדרך כלל טיפול בנחירות, יהיה טיפול מעשי. הוא יתבצע אחרי בדיקה של מערכת הנשימה, הריאות, הסינוסים, וכן אחרי אבחון במעבדת שינה. לאחר מכן ייקבע כיצד לנהוג על מנת להמשיך בטיפול בצורה סדירה. יש כאלה שגם פונים אל טיפול פסיכולוגי מתוך מחשבה שהנחירות נוצרות כתוצאה מטראומה מסוימת, אך צריך לומר שלא מדובר במקרים שכיחים למדי.

נקודה נוספת שצריך להתייחס אליה כאשר מחליטים לגשת אל טיפול בנחירות היא, הטיפול עצמו אמור להקל על השינה, אמור למנוע נחירות, אך הוא לא מבטיח שהבעיה תיפתר לגמרי. ייתכן מאוד שמדובר גם בתנאים סביבתיים שגורמים לכך,.  לכן יש להתייחס לנקודה זו בעת הטיפול מול המטפל, יש לאבחן את מצב השינה גם על פי תנאי הסביבה מתוך כוונה לבחון שאכן הם לא משפיעים על המטופל וגורמים לו לנחור. במידה וכך המצב, יש לטפל בסיטואציה ולשנות אותה, במידה ולא, יש לבחון אופציות אחרות שעלולות לגרום לו לנחור.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *