תוספי תזונה לנשים

תוספי תזונה לנשים

גופנו זקוק לתזונה מגוונת ובריאה, המכילה את כל הרכיבים התזונתיים הדרושים לפעילות תקינה של הגוף. לעיתים, עלולים להיווצר חוסרים הנובעים מתזונה לא מאוזנת. בעוד חוסרים מסויימים משפיעים באותה מידה על נשים וגברים, קיימים רכיבים מסוימים אשר הגוף הנשי זקוק להם יותר.

 

התוסף התזונתי הראשון המשמעותי במיוחד לגוף הנשי הוא חומצה פולית. ויטמין זה, האחראי על מגוון תפקודים חיוניים של הגוף, ביניהם יצירת תאים חדשים ומניעת שכפול לקוי של ה-DNA, הכרחי בתקופת ההריון, שכן הוא מגן על העובר מפני מומים ומשתתף בתהליך יצירת תעלת העצבים, ממנה מתפתחים עמוד השדרה והמוח. לכן, לנשים בגיל הפוריות, עבורן קיים הסיכוי להריון לא מתוכנן, מומלץ לוודא שהן צורכות כמות מספקת של חומצה פולית באופן שוטף.

 

תוסף נוסף אשר לו חשיבות מיוחדת בתקופת ההריון הוא חומצת השומן אומגה-3. חומצה זו מסייעת להתפתחות תקינה של העובר, ממערכת העצבים ועד המוח ורשתית העין. נטילת אומגה-3 מומלצת לא רק בתקופת ההריון אלא גם בתקופת ההנקה, אז עוברים חומרים מגוף האם לתינוק ומזינים אותו ברכיבים הדרושים להתפתחותו התקינה. תרומתו הגדולה של אומגה-3 לבריאות המוח הופכת אותו לרכיב רצוי בתזונה היומיומית גם אחרי תקופת ההנקה.

 

על פי מחקרים של השנים האחרונות, נשים נוטות לסבול מצפיפות עצם נמוכה. תוספי תזונה לנשים אשר תורמים לבריאות העצם, המומלצים במיוחד לנשים הם תוסף סידן וויטמין D. כמות מספקת של סידן וויטמין D חיונית לבריאות העצם, וגם שומרת על מצב הרוח, מגינה על מערכת הנשימה ומונעת עששת.

 

אחד התוספים המשמעותיים עבור נשים מתייחס לבריאות האינטימית שלהן. המאזן החיידקי בחלקים אינטימיים נוטה לצאת מאיזון, הן בשל חוסרים תזונתיים והן בשל היגיינה לקויה. אחד התוספים שיכולים לשפר בצורה משמעותית את המאזן החיידקי הוא תוסף פרוביוטיקה, אשר מספק לגופנו חיידקים טובים ומחזיר את האיזון לחלקים האינטימיים, מונע ריחות ותחושת גרד ומשמר תחושה נעימה.

 

המראה החיצוני חשוב לשני המינים, אך נשים נוטות להקדיש יותר זמן לשמירה עליו. המראה שלנו מושפע גם מהתזונה שלנו, וחוסרים תזונתיים עלולים ליצור מראה עייף, שקוע ומקומט, לזרז את הזדקנות העור ולפגוע באלסטיות שלו. קיימים מספר ויטמינים אשר משפרים את בריאות העור. אחד החזקים שבהם הוא ויטמין E, אשר תורם לבריאות העור ומשמש גם כנוגד חימצון עוצמתי אשר מנטרל את נזקי הרדיקלים החופשיים ומעכב זקנה. ויטמין E, בצורתו הנוזלית, ניתן לשימוש חיצוני על העור.

עלינו לזכור כי טיפוח אמיתי צריך להתרחש מבפנים ומבחוץ בו זמנית, ולוודא שאנו שומרים על איזון תזונתי כדי להרגיש ולהראות במיטבנו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *