צו למניעת הטרדה מאיימת – מה צריך לדעת?

צו למניעת הטרדה מאיימת

הטרדה מאיימת יכולה להיות מטרד אמיתי על אלו שחווים אותה, והדרך לעצור את התופעה היא באמצעות צו למניעת הטרדה מאיימת. פגיעה ברכוש פרטי שלכם, פגיעה בשם הטוב שלכם, התחקות אובססיבית ומטרידה, הטרדות טלפוניות ואיומים – הם רק חלק מההתנהגויות המאפיינות הטרדות מאיימות שיש לעצור אותן. הודות לצו שניתן להוציא, תוכלו להשיב את חייכם לשגרה. הצו למניעת ההטרדה יינתן לכל אדם שינסה להטריד בכל דרך אדם אחר, כאשר הצד המוטרד חש כי איכות חייו נפגעת לרבות חירותו.

איך הצו למניעת הטרדה מאיימת בא לידי ביטוי?

בית המשפט המוציא את הצו, יכול לאסור על אדם הפועל באופן של הטרדה מאיימת ליצור קשר עם האדם הנפגע – בעל פה או בכתב. כמו כן, עליו להיות רחוק ממקום מגוריו של האדם שחווה את ההטרדה, לרבות שמירת מרחק מהרכב הפרטי, מקום העבודה, מוסד הלימודים או כל מקום אחר בו נוהג הנפגע לשהות דרך קבע. בנוסף, בית המשפט יכול לאסור על האדם המטריד לשאת נשק, גם במקרים בהם הוא מחזיק בנשק הניתן לו במסגרת עבודתו.

>>> צריכה סיוע בנושא צווי הרחקה? צרי קשר עם עורך דין פלילי ברמת גן מנשה רון

איך נראית ההטרדה המאיימת בפועל?

המון פעמים ניתן לדמיין סיטואציה בה מוטרדים אנשים על ידי המטרידים אך ורק באמצעות שיחות טלפון חסויות. בפועל, מדובר על מניפה רחבה של התנהגויות שנכנסות תחת ההגדרה. כך לדוגמא, יכול המטריד לעקוב אחריכם ולתצפת עליכם עם כניסתם ויציאתכם מהרכב, גם מבלי לשוחח אתכם. מקרה שכזה הינו מקרה קלאסי המאפיין הטרדה מאיימת, כאשר לא נדרשת כל אינטראקציה על מנת להגדיר את ההתנהגות ככזו שהינה מאיימת ומטרידה. תחושת אי הנוחות המלווה אתכם היא זו המאפיינת את ההטרדה, כאשר אלו המוטרדים מלינים על תחושת חרדה, פחד וחשש ממשי.

איך תזהו התנהגות מטרידה ומאיימת?

לא מעטים אלו החשים כי חודרים אל המרחב הפרטי שלהם גם מבלי לשוחח עמם, ותחושה זו היא המאפיינת את ההטרדה המאיימת. לא תמיד יודעים לכנות את התופעה, אך כן יודעים לחוות אותה ולחוש בתחושות הנלוות שהינן לא נעימות ומקשות על ניהול אורח חיים תקין. התנהגויות שכאלו יכולות להיות כמו חיזורים אובססיבים, תצפית של סטודנט על סטודנטית במוסד הלימודים, שיחות טלפון לא פוסקות בין פרט אחד לאחר ואפילו מעריצים אובססיבים המפרים את שלוותו של הדמות הנערצת שלהם באמצעות הודעות, טלפונים ומכתבים.

מתי ניתן להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת?

חשוב לדעת כי המחוקק רואה בהתנהגויות מסוג זה כהתנהגויות חמורות הפוגעות פגיעה חמורה בפרטיות של המוטרדים. מעבר לכך, התנהגויות אלו מעלות את החשד לפגיעה פיסית ממשית ופגיעה בחירותו ושלוותו של האדם. צו למניעת הטרדה מאיימת אכן יכול לסייע במקרים שכאלו, ולרוב, בעת שזהותו של המטריד ידועה, מזמנים אותו אל תחנת המשטרה ובה הוא יקבל את הצו.

על מנת שהצו אכן יוכל לצאת כנגד המטריד, יש להוכיח את ההטרדה על בסיס שני יסודות מצטברים: ראשית, יש להוכיח כי ההטרדה המאיימת אכן בוצעה. שנית, יש להוכיח כי ההטרדה המאיימת הינה התנהגות שיכולה לחזור על עצמה וכך שלוותו של האדם המוטרד יכולה להיות מופרת שוב.

על פי החוק משנת 2001 – החוק למניעת הטרדה מאיימת, ישנה אפשרות להגיש את הבקשה כאשר ישנם מספר קריטריונים שיש לעמוד בהם, כאשר ההטרדה צריכה לענות על אחת ההתנהגויות הבאות: הפצת לשון הרע – בעל פה או על גבי הרשת, יצירת קשר באופן אבססיבי – בעל פה או באמצעות הטלפון, בילוש, מעקב והתנהגויות נוספות לרבות איומים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *