האם כדאי לערוך הסכם ממון לפני הנישואין או אחרי?

האם כדאי לערוך הסכם ממון לפני הנישואין או אחרי?

טווית הקשר בין בני זוג היא מורכבת ורגישה. היא מתנהלת בקצב ובדינמיקה מיוחדת ואישית ומתקדמת צעד אחר צעד. בני זוג רבים מתקרבים בגיל ובהתרגשות לקראת שלב הנישואין. ואז נעצרים לרגע ועושים חושבים – ומה בעניין הכסף? מה לגבי החסכונות האישיים של כל אחד מבני הזוג? מה עם הדירה, העסק או כל נכס אחר ששייך לאחד מבין השניים? ומה לגבי הירושה הצפויה לכל אחד מהם מההורים או מהסבים?

לעשות סדר בזמן

חשוב מאוד לדעת כי במקרים רבים התגלעו מחלוקות ומריבות של ממש בין בני זוג בגין נושאים כספיים. זה כל כך כואב מכיוון שאפשר למנוע את זה. כיצד? באמצעות הסכם ממון. ההסכם הממוני נועד להביא את בני הזוג להסכמה בנוגע לכל העניינים הכספיים כך שהם יצעדו לעבר הנישואין בשלווה וברוגע. בידיעה כי הנישואין אינם מסכנים את הרכוש שלהם ולא גורם להם לנזקים כלשהם. כמובן שכדאי לערוך את ההסכם הזה עוד לפני הנישואין. בשלב בו מגיעים לבשלות ולהחלטה כדאי לערוך את ההסכם. בשלב זה שני הצדדים מלאי רצון טוב וכל אחד רוצה לבוא לקראת השני.

האם אפשר גם אחרי?

אך ניתן לערוך את הסכם הממון לאחר הנישואין. מצד אחד בשלב זה הקשר בין בני הזוג עשוי להיות בשל וחזק יותר. אך מצד שני הם כבר מכירים טוב יותר זה את זו ויש להם פחות נכונות לוותר ולבוא לקראת. אם כי טוב מאוחר מלא כלום. אם לא נערך הסכם ממון לפני הנישואין ניתן בהחלט לערוך אותו לאחר הנישואין.

מה עוד חשוב?

חשוב מאוד לדעת כי ההסכם צריך להיחתם לרצון שני הצדדים ובהסכמה מלאה. כמו כן על ההסכם להיות חתום על ידי עורך דין. באופן זה מקבל המסמך משמעות משפטית והוא יהיה קביל במידת הצורך בבית המשפט. יש לזכור כי עריכת ההסכם עשויה להביא למצב רגיש מעט ולהעלות על השולחן חששות שמנקרים בשקט בלבו של כל אחד. אבל ניתן לעשות את זה בעדינות ולצלוח גם את השלב הזה בשלום.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *