סוגי בדים שמתאימים לווילונות

סוגי בדים

אחד השימושים העיקריים בבדים מסוגים שונים הוא לצורך תפירת וילונות. וילון הוא פריט שלא תמיד מוקדשת לו מלוא תשומת הלב הראויה, אבל הוא עשוי לשדרג את המראה של כל חלל וכמובן לתרום גם בהיבט הפונקציונלי. הבדים המתאימים ביותר לווילונות הם כותנה, פשתן וקטיפה, וישנן עוד אפשרויות.

כותנה

כשמחפשים סוגי בדים שמתאימים לווילון כותנה היא בדרך כלל האופציה הראשונה. זהו בד קלאסי, בעל מראה טבעי ונייטרלי שניתן לצבוע באינספור גוונים וכך להגיע להתאמה מושלמת עם הפריטים האחרים בחדר. הכותנה לא מושכת תשומת לב רבה מדי ומתאימה לחללים שבהם רוצים למקד את תשומת הלב באובייקטים אחרים. החיסרון העיקרי של סוג בד זה הוא הרגישות הגבוהה לקרינת השמש.

פשתן

אחד מסוגי הבדים הפחות נוחים לתחזוקה עקב הנטייה שלו להתקמט וגם להתלכלך. יחד עם זאת המחיר הנוח שלו והמראה העדין והקליל הופכים אותו לאופציה פופולרית למדי כשרוצים ליצור וילון. בדי פשתן מגיעים במגוון רחב של צבעים, מהשמנת ועד החום הבהיר.

קטיפה

בתת הקטגוריה של סוגי בדים יוקרתיים מתבלטת הקטיפה. בדרך כלל היא עשויה מכותנה, המרקם יכול להיות חלק או קוצני משהו, אבל התוצאה היא תמיד יוקרתית ומלטפת. וילונות קטיפה מתאימים מאוד לחללים בעלי מראה וינטאג'י וגם לחדרי שינה רומנטיים במיוחד.

סוגי בדים נוספים

אופציות נוספות הן אורגנזה ומשי. לגבי משי כדאי לדעת שישנם 2 סוגי בדים שכאלה, האחד סינתטי והשני טבעי. החומרים המתקדמים הקיימים כיום מאפשרים ייצור וילון משי סינתטי איכותי להפליא, ובכל מקרה ישנה בחירה בין הגרסה הדקיקה לזו העבה יותר. התוצאה תמיד מעודנת ויוקרתית.

גם לאורגנזה יש מראה יוקרתי, ועם זאת קליל ואוורירי. האור שעובר דרך וילון מבד זה מרוכך ותורם גם הוא לאווירה בחלל, ועוד כדאי לדעת שהגוונים המחמיאים ביותר לאורגנזה הם זהב וכסף.

בכל מקרה ישנה בחירה חשובה והיא בין וילון אטום יחסית לבין וילון קליל יותר. בחדרי תינוקות למשל ייעשה לרוב שימוש בבד אטום וכבד שיבטיח שינה טובה גם בשעות האור. בחדרים שפונים לכיוון צפון ועל כן לא נכנסת אליהם שמש חזקה מדי, מומלץ להשתמש בבד קליל יותר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *