לא לגברים בלבד: הכירו את המקצועות "הגבריים" בהם עוסקות נשים

נשים בהייטק

כבר מזה עשורים שלמים! שנשים צריכות להילחם על מקומן בשוק העבודה. נשים, כידוע מרוויחות פחות מגברים, בעוד שמלבד הקיפוח בנושא השכר – ישנה סטיגמה או שיוך מפלה ו'ממדר' של נשים למקצועות שנחשבים נשיים. מן הצד השני של האפליה, ישנם מקצועות שנחשבים "גבריים" אותן יכולות מרבית הנשים למלא בקלות, ואף טוב יותר! זאת בשל היותן משכילות, חזקות, לוחמות ושאפתניות! אז אילו מקצועות שזכו לתדמית גברית, יכולות נשים לבצע? הנה רשימה חלקית:

מקצועות בתחום ההייטק

כיום ניתן לראות יותר ויותר נשים שעוסקות בתחום התוכנה, המחשבים, המחקר, התכנות והלוגיסטיקה, ושאר מקצועות הקשורים לתחום ההייטק. בכך נשים מובילות וממלאות תפקידים כמו: מנהלות תוכן, מנהלות מוצר, מתכנתות, מנהלות צוותים, תכנות QA ועוד. עולם ההייטק מלא בנשים מצליחות שמובילות עובדים למטרות שונות. אם תעיינו במידע שנלקח מתוך טבלאות שכר בשוק ההייטק – תבינו כי בתחום זה לא קיימת (בדרך כלל) אפליה בשכר בין גברים ונשים, בעוד שכל אחת יכולה לקבל שכר ראוי והטבות המלוות בעבודה בתחום ההייטק.

תחומי הקריאייטיב

אם בעבר, בעת חיפוש קופירייטר: היה אולם ההמתנה מלא בקופירייטרים גברים חמושים בתיקי עבודות – הרי שכיום אפשר לראות משרדי פרסום ודיגיטל מלאים בנשים קריאטיביות ויצירתיות. נשים כיום הן קופירייטר, מנהלות תוכן, מנהלות קריאטייב ואף בעלים של משרדי פרסום מן הטובים בארץ ובעולם.

נשים בהייטק

בנייה גינון ואדריכלות

נשים היו מאז ומעולם חלק מעולם הבנייה, בין אם עסקו בגינון לבין אם תכננו מבנים ואף עבדו בבנייה עצמה. כיום, יכולות נשים להשתלב בכל תחום ולהיות בנאיות, מפקחות בנייה, קבלניות בניין, יזמיות, נשות שיפוצים, גננות ואדריכליות מוכשרות.

נהיגה ובטיחות בדרכים

בכל הנוגע לתחום התחבורה, יכולות נשים לנהוג במשאית, להפעיל מכונות כבדות (כמו מנופים, בוב קט, מפלסות וכדומה). נשים יכולות להיות נהגות מונית או אוטובוס, ולשמש כמורות לנהיגה, טסטריות, בוחנות תאונות דרכים וכדומה.

בעלי חיים וחקלאות

גידול בקר, אילוף כלבים, ניהול פנסיון, ניהול לולים,  תפעול שטחים חקלאיים, ניהול קווי ייצור ואריזה ועוד – כולם תחומים שנשים מבריקות בהם. לכן, זה הזמן להבין כי אנחנו יכולות לעשות הכול! ולעשות זאת על הצד המקצועי האחראי והנכון ביותר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *