לוח דרושים לאמהות, במה הוא כ"כ שונה?

לוח דרושים

אמהות שמחפשות עבודה מעוניינות למצוא עבודה שמתאימה להן. אולי יש מי שתמה, מה ההבדל המשמעותי בין כל עובד לין אמא. בואו ונעשה סדר בעניין, ונבין מה שונה בלוח דרושים לאמהות.

אמא, עבודה והקונפליקט הגדול

אמהות בדורנו הן ברובן נשים עובדות. אולי זה המימוש העצמי ואולי גם הצורך הכלכלי הבוער. אבל אין לאמהות כיום את הפריבילגיה לגדל בנחת את הילדים בבית, כמו שהיה מקובל בשנים עברו. אך מנגד חשוב כל כך שכל אימא שרוצה לעבוד תמצא את מקום העבודה המתאים שמאפשר לה לשלב את האימהות שלה העבודה. ולכן היא מחפשת בלוח דרושים את העבודה שתתאים לה, ליכולות שלה, לזמנים שלה ולמשפחה שלה.

התאמה לאימא מבחינת שעות העבודה

אימא מחויבת לפני הכול לילדים שלה. ולכן מקום העבודה חייב להיות מתאים לסדר היום שלה ולצרכים של הילדים שלה. כך שהיא אכן תוכל לשלב את הבית ואת העבודה גם יחד.

  • מקום העבודה של אימא חייב להיות מתאים לשעות של המעונות או המשפחתונים. וזאת כדי שהילד יוכל לקבל את הטיפול המתאים והמסור בכל השעות הללו שאימא נמצאת בעבודה.
  • מקום עבודה של אימא צריך לזכור גם את החופשים של הילדים. כי כאשר הילדים בחופשה והם חוגגים וצריכים פיקוח והשגחה, אי אפשר שהאימא תהיה שקועה רובה וכולה במקום העבודה. אמנם אי אפשר לעצור את הפעילות של העסק במקום העבודה, אלא צריך למצוא את השילוב המתאים שיאפשר לאימא לעבוד תוך שהיא ממשיכה להיות אימא שמשגיחה על ילדיה ומטפלת בהם.
  • המעסיק צריך להבין את המקום של אימא. וזה אומר שהוא צריך להבין מה אפשר לדרוש ממנה ומה לא. לדוגמה, במידה והמעסיק צריך את העובד לשעות נוספות הוא ידע אל מי לפנות ולמי הוא חייב לוותר, כי זה פשוט לא אפשרי עבורו.
  • יש מקומות עבודה בהם יש תוספת מיוחדת עבור כל ילד מתחת לגיל מסוים. כלומר, העובדת מקבלת תגמול שמתבטא בשכר שלה במידה ויש לה ילדים צעירים. גם בחופשה היא עשויה לקבל תגמול עבור קייטנות וכדומה.

קראו עוד על: חיפוש עובדים בחינם

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *