אבנים בכליות – טיפול בשיטת הריסוק

אבנים בכליות - טיפול בשיטת הריסוק

אבנים בכליות הם תופעה בריאותית שנוצרת בגין סיבות מסוימות. הדבר יגרור לתסמינים שונים שיעוררו חשד כי התפתחו אבנים שמזיקות לבריאותו של המטופל ולהרגשה הכללית שלו. במידה וקיימים תסמינים כאלו יופנה המטופל לבירור ולבדיקות הדמיה, על מנת להתאים לו את הטיפול המתאים בהתאם לגודל האבנים, לסוג האבנים וכן בהתייחס למבנה גופו. מטרת הטיפול של ניר קליינמן היא לפנות את האבנים מהגוף ולאפשר למטופל לחזור לשגרת החיים בבריאות ובהרגשה טובה.

שיטת הריסוק

אחת השיטות הפופולאריות והמומלצות לאבנים בכליות היא שיטת הריסוק. מדובר על שיטה שמרסקת את האבנים לכדי פירורים קטנים. פירורים אלו יופרשו באופן טבעי באמצעות זרם השתן. זו שיטה מועילה ומוכחת שמטופלים רבים טופלו בה במטרה לפנות את האבנים שהעיקו עליהם בכליות. אם כי גם את ריסוק האבנים ניתן לבצע באמצעות שיטות טיפוליות שונות. את אלה יש להתאים לפי הנתונים הנוכחיים של המטופל. המרכיב המשמעותי שמשפיע על בחירת שיטת הטיפול הוא גודלם של האבנים. אך מעבר לכך יש השפעה גם על נתונים נוספים. בין היתר על סוג האבן והחומר ממנו הוא נוצר, משקל גופו של המטופל, ומבנה הגוף שלו.

בחירת השיטה היעילה

המטרה היא לאתר את השיטה היעילה שתאפשר לרסק את האבנים ביעילות מקסימלית, אך זאת בלי לבצע התערבות פולשנית רבה מידי. יש כיום שיטות טיפול זעיר פולשניות או שיטות טיפול בקרני לייזר, שיטות אלו עשויות להיות מוצלחות במקרים מסוימים, אך במקרים אחרים הם לא יתאימו ולא יצליחו לרסק את האבנים בקיימות בכליות. לפיכך חשוב לבחון בצורה ברורה ויסודית את המצב של החולה, ולהתאים את הטיפול המומלץ לו בשלב הנוכחי בו הוא נמצא.

אבנים בכליות וחזרתם

היות וייצור אבנים בכליות עלול להיות תופעה כרונית, עשויים מטופלים למצוא את עצמם תקופת מה לאחר טיפול כירורגי עם סימפטומים לאבנים בכליות המעידות כי התרחש ייצור מחודש של אבנים בכליות. אם כי יש המלצות רפואיות לשינוי באורח החיים על מנת למנוע את היווצרות האבנים. בין היתר מומלץ על שתייה מרובה שנועדה לדלל את השתן ולמנוע ייצור אבנים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *