כתיבת ביבליוגרפיה – על אילו כללים חייבים להקפיד?

כתיבת ביבליוגרפיה - על אילו כללים חייבים להקפיד?

בזמן שכותבים עבודה אקדמית, כאשר מצטטים מחברים או סופרים, בזמן שכותבים ספר מאמר או מסה, ובעצם בכול טקסט שמגישים המבוסס על וכן אחר או טקסט שפורסם – יש חוקים. על פי חוקי האקדמיה והספרות העולמית, חשוב לרשום ולתת קרדיט לציטוטים/ משפטים/ פתגמים/ חומר מחקרי או מדעי שמשתמשים בו לכתיבת תכנים ועבודות. את הקרדיט נותנים בגוף הטקסט, או באמצעות כתיבת ביבליוגרפיה שמציינת את המקור ממנו נלקח המידע.

אז כיצד כותבים ביבליוגרפיה? הנה מספר הנחיות:

כתיבת שם המחבר או התוכן ממנו נלקחו פרטים, צריכה להיות בתחילת ציטוט ואחריו עם סוגריים ושנת הפרסום. בעוד שיש לכתוב את שמות המחברים על פי סדר הא.ב.

בעת שמצטטים פסקאות ממאמרים, חשוב לשים לב כי אתם מציינים את שמו הפרטי של כותב כתב העת או של כותב המאמר. חשוב לציין שם משפחה ואות ראשונה של שם פרטי ושנה בה נכתב המאמר או הציטוט.

בזמן שמצטטים ספרים יש לכתוב את שם המשפחה של המחבר, שם פרטי ושנה. אותו הדבר מתרחש גם בציטוט מספר מתורגם.

כתיבת ביבליוגרפיה בעבודת גמר

אם אתם כותבים את עבודת הגמר שלכם, יש לתת קרדיט למחברים ולכותבים על ידי ציון שם משפחה, אות ראשונה של השם הפרטי ושנת הפרסום. יש לכתוב את שמות המחברים בכתב מוטה. שימו לב כי אתם מציינים את התואר של המחבר וכותב המחקר, כמו גם את מוסד הלימוד והכתובת שלו.

בעת כתיבה לקבלת תואר, יש לכתוב את הסיבה לציטוט, כמו למשל בכתיבת תזה. בכך כותבים את המילים "לשם קבלת תואר מוסמך". ערכים מאנציקלופדיות כותבים גם כן בפונט מוטה עם ציון הערך, שם האנציקלופדיה מספר כרך ועמוד.

אם מתגלים קשיים בכתיבת ביבליוגרפיה, מומלץ להיעזר בכותבים מקצועיים בתחום האקדמיה שייסעו לכם בכתיבה או לחילופין לשלוח את העבודה לבדיקת הגהה לעבודות אקדמיות. בהצלחה!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *