ניקוי אבנית בשיניים – לחיוך מושלם!

tooth-2414909_640

כיצד מצטברת אבנית בפה? ואיך מונעים ומסירים אותה? אם אתם רוצים לשמור על פה מלא בשיניים יפות ולשמור על חניכיים בריאות – כדאי שתכירו את כל הצדדים של האבנית שנצברת בחלל הפה…

ניקוי אבנית נועד להסיר עד כמה שניתן את האבנית שמצטברת על גבי השיניים, בעוד שמדובר באבנית שעלולה להזיק מאד לשיניים ולגרום עם הזמן גם לנסיגת חניכיים. 

כיצד נוצרת אבנית?

אבן על גבי השן נוצרת עם הזמן, בעוד שהיא קורית באופן טבעי בכול יום. לכן יש לבצע כל כמה חודשים ניקוי אבנית מקצועי. הניקוי נעשה על ידי שיננית והוא נועד לנקות לחלוטין את השיניים באבנית ובכך למנוע הצטברות אבנית. חשוב לדעת כי אבן על גבי השן תמשיך להצטבר ככל שהזמן יעבור ואי אפשר להפטר ממנה לחלוטין. לכן ממליצים רופאי השיניים לבצע טיפול אצל שיננית  בכול 6 חודשים ובמקרים של נסיגת חניכיים עקב אבנית – כול 4 חודשים ואפילו 3 חודשים. 

בזמן הטיפול, מסלקת השיננית חיידקים, אבנית, שאריות מזון ועוד. שכבת האבנית שמצטברת על גבי השיניים חייבת הסרה מקצועית – לא רק על ידי צחצוח נכון- אלא על ידי כלים מיוחדים של השיננית. 

הסיבות להצטברות אבנית בחלל הפה

יש כמה סיבות נפוצות להצטברות אבנית בחלל הפה, בניהן: הזנחה של השיניים ללא ניקוי אבנית תכוף. צחצוח לא נכון של השיניים ושימוש במברשת שיניים ישנה או כזאת שלא מתאימה לסוג החניכיים ולסוג השיניים. גם התבגרות ואורח חיים של מטופל קשורים להצטברות האבנית, בעוד שרק ניקוי אבן על ידי שיננית יכול לסייע לעקב התפתחות נסיגת חניכיים ושאר דלקות, כמו גם ריקבון שן השיניים. 

בזמן הניקוי תוכל לאבחן השיננית את מצב השן ולאחר מכן להנחות אתכם בנוגע לשימוש נכון במברשת השיניים ובחירת משחה לניקוי מתאים ומברשת עם שיערות מיוחדות לניקוי אבנית מחלל הפה. 

לסיכום, טיפולי שיניים, כמו ניקוי אבנית, סתימות, השתלות והשלמות עצם וכדומה – מבצעים רק אצל מרפאות מקצועיות. בכך אפשר לשפר משמעותית את איכות החיים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *