יזמות נדל"ן – 5 מונחי יסוד

רבים מבקשים להשקיע את הונם בנכס נדלן כלשהו. ברור היום כי השקעות נדלן הן למעשה ההשקעות השוות באמת והן מעניקות את האפשרות ליהנות מנכסים איכותיים שעל פי רוב הולכים ומשתבחים.

אך לפני שמתחילים לאתר נכס נדלן, חשוב לאסוף מידע על מנת שההחלטה תהיה מושכלת, כלכלית ולא רק כזו אשר מסתמכת על תחושת בטן.

ידע הוא כוח

בכל תחום ולא רק בתחום יזמות נדל"ן אנחנו יודעים כי ידע הוא כוח. כאשר יש לנו דע אנחנו מיטיבים לבחור את ההשקעה הנכונה, אנחנו יודעים לתכנן את עצמנו בצורה טובה וההחלטה שלנו בסופו ל דבר נעשית מתוך שקט נפשי כשאנחנו נהנים בהמשך גם מתשואה גבוהה.

ישנם כמה מושגי יסוד חשובים ביותר שכדאי להכיר על מנת שהרכישה תיעשה בחכמה בסופו של דבר.

מושגי יסוד בעולם הנדלן –

  1. תשואה – קריטריון התשואה שנוכל לקבל על הנכסים כמו קרקעות המיועדות למכירה או דירות, זהו המונח החשוב ביותר והוא גם המונח השגור ביותר בקרב משקיעי הנדלן. לא משנה מהיו המשקיע. בין אם יהיה זה עורך דין ובין אם יהיה זה יזם או מתווך. התשואה זה הדבר הראשון שצריך לדעת איך וכיצד לחשב. החישוב נעשה על פי רוב על בסיס שנתי ביחס למחיר הנוכחי בעת רכישת הנכס. מחשבים את השכירות השנתית שתתקבל מהנכס לחלק למחיר הנכס הנוכחי כפול מאה.
  2. רווח הון -כשאנחנו קונים נכס נדלן המחיר שלו הוא X. לאחר תקפה של חודשים או של שנים, הערך של הנכס עולה ונוצר המושג אשר מכונה – רווח הון. ישנן נוסחאות שונות לחישוב רווח ההון.
  3. מס הכנסה ומיסוי מקרקעין – כל עסק תעשייה כמו משרד, מפעל או חנות מחייבים פתיחת תיק במס הכנסה. יש לשלם מס הכנסה מדמי השכירות. כשאר אנחנו באים למכור את הנכס, נידרש לשלם עליו מס שבח מרווחי ההון שנוצרו עם מכירתו של הנכס.
  4. עלויות תחזוקה – תיקון הדירה, הוצאות עורך דין המטפל בעסקה וכו',אלו הן עלויות תחזוקה. מדובר בחמישה אחוזים מהתשואה השנתית של העלויות של תחזוקת הדירה.
  5. מחיר הנכס – ישנן נוסחאות שונות לחישוב עלויות הנכס. על פי חישוב השטח, מחיר לחדר או מחיר לפי מ"ר.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *