בדיקות שחייבים לבצע במהלך הריון

pregnancy-pregnant-motherboard-parenthoof-57529

בדיקת השליש הראשון בהריון, היא שילוב של אולטראסאונד עוברי ובדיקת דם אמהי. זה יכול לעזור לברר את הסיכון שלעובר יש מומים מולדים מסוימים. ניתן להשתמש בבדיקות סקר לבד או עם בדיקות אחרות.

בדיקות שחייבים לבצע במהלך הריון

לבדיקות הנעשות בשליש הראשון להריון קיימים 3 חלקים:

  • בדיקת אולטראסאונד לשקיפות עורפית עוברית (NT)
  • בדיקת שקיפות עורפית משתמשת בבדיקת אולטרסאונד בכדי לבדוק את האזור בחלק האחורי של צוואר העובר – אם יש נוזלים או עיבוי נוסף.
  • שתי בדיקות סרום אימהיות (דם)

בדיקות אלה מודדות 2 חומרים שנמצאו בדם של כל הנשים ההרות:

  1. בדיקת סרטן חלבון פלסמה הקשורה להריון (PAPP-A). זהו חלבון המיוצר על ידי השליה בתחילת ההיריון. רמות לא תקינות קשורות לסיכון גבוה יותר לבעיות כרומוזומים.
  2. גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG). זהו הורמון המיוצר על ידי השליה בתחילת ההיריון. רמות לא תקינות קשורות לסיכון גבוה יותר לבעיות כרומוזומים.

כשמשתמשים ועושים אותן יחד – לבדיקות אלה יש יכולת גדולה יותר לברר אם העובר עלול להימצא עם מום לידה גנטי כמו תסמונת דאון (טריזומיה 21) וטריסומיה 18.

אם תוצאות הבדיקות הללו אינן תקינות, ספק שירותי הבריאות שלכם יציעו יעוץ גנטי. יתכן שתזדקקו לבדיקות נוספות. בדיקות אלו עשויות לכלול דגימה של ווליוס כוריונית, בדיקת מי שפיר, DNA עוברי נטול תאים או אולטרא-סאונד אחר.

בדיקות סקר טרום לידתי שלישית

בדיקת דם טרום לידתית בשליש השני, עשויה לכלול מספר בדיקות דם שונות. אלה נקראים מרקרים מרובים. הם נותנים מידע על הסיכון של אישה ללדת תינוק עם תנאים גנטיים מסוימים או מומים מולדים. 

לעיתים קרובות, ההקרנה נעשית על ידי נטילת דגימת הדם שלך בשבועות ה – 15 וה – 20 להריון. ה – 16 עד ה – 18 אידיאלי. הסמנים המרובים מופיעים בהמשך.

עם מי להתייעץ בהריון?

אין כאן שאלה בכלל אלא; בכל בעיה שלא תהיה הקשורה להריון שלך, גשי לרופא המשפחה כדי לאבחן לך את המשך הטיפול ואל תסמכי על קריאת הוראות באינטרנט בעניינים אלו לעולם.
ישנם מקרים רבים של רשלנות רפואית בהריון כאשר הרופאים לא ביצעו את הבדיקות כסדרם.
בקישור זה תוכלי לקרוא עוד על נושא זה!
עו"ד אורי דלאל מומחה ברשלנות רפואית ישמח לתת לך ייעוץ במידה ועברת מקרה שכזה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *