עורך דין הטרדה מינית – מה זה אומר בעצם?

עורך דין הטרדה מינית

אחת העבירות השכיחות ביותר, לצערנו, בנוף בכלל ובפרט בנוף הישראלי, היא הטרדה מינית. אנחנו שומעים על עבירות מסוג זה לא מעט, קוראים על כך בעיתונים, הנתונים מלמדים שאף על פי שיש חוקים, קמפיינים והתודעה בנושא רק גוברת, עדיין נשים (בדרך כלל כשמדובר על הטרדות מיניות הכוונה היא בעבירות שמבוצעות כלפי נשים) מוצאות את עצמן מוטרדות, בין אם זה באופן מילולי וכמובן באופן פיזי. 

הטרדה מינית היא עבירה פלילית לכל דבר. מי שמתלונן אלה אומנם הקורבנות, אך מי שמגיש את התביעה כנגד החשודים בהטרדה זו המדינה באמצעות הפרקליטות ומי שמגן על החשודים הוא עורך דין הטרדה מינית. צריך לומר, לצד המסלול הפלילי הרי שיש גם מסלול אזרחי, אליו פונות הקורבנות על מנת לתבוע פיצויים בגין ביצוע ההטרדה. 

חשוב להדגיש, גם חשודים בהטרדה מינית זכאים לקבל הגנה משפטית. בין אם הם באמת ביצעו את העבירה, כפי שמתגלה בבית משפט ולעיתים עוד קודם לכן, ובין אם לאו. בוודאי במקרים כאלה, הם זכאים להגנה, שכן עבור הקורבנות או עבור מי שמאשים אותם בהטרדה מינית מדובר בעבירה חמורה, עבורם מדובר במלחמה על השם והכבוד, לעיתים מלחמה על היכולת להמשיך ולקיים שגרת חיים רגילה. 

מה התפקיד של עורך דין הטרדה מינית

בתביעה פלילית, אדם הוא חף מפשע עד שהוכח אחרת, מה שאומר, על המדינה להוכיח את אשמתו של הצד השני. על כן, תפקידו של עורך דין הטרדה מינית היא לא להוכיח שהלקוח שלו חף מפשע בעקבות תלונה על הטרדה מינית במקום העבודה למשל  אלא פשוט להוכיח שטענות התביעה אינן נכונות, הוא לא צריך להסביר מה הוא כן עשה אלא אם התביעה מוכיחה משהו, פשוט להפריך אותם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *