פיצויים לניצולי שואה? האם גם ילידי רומניה זכאים?

פיצויים לניצולי שואה

בעבר ממשלת גרמניה אישרה תשלומי פיצויים לניצולי שואה אשר שהו בגטאות בגרמניה. בשלב השני היא הכירה גם ב – 19 גטאות פתוחים ברומניה כחלק ממערך הגטאות ולכן גם לרומנים מגיעים פיצויים כספיים.

השינוי בהכרה בגטאות ברומניה

השינוי קרה בתאריך 19 ביולי 2019 ועל פיו ממשלת גרמניה מחויבת להעניק פיצויים גם ליוצאי רומניה אשר במהלך המלחמה שהו באחת מ – 19 הערים, אשר הוכרזו כגטאות פתוחים לאור מה שקרה בערים הללו בתקופת מלחמת העולם השנייה.

הזכאים עקב כך לקבלת קצבאות של זקנה או של שארים, הם ניצולי השואה הללו אם הם עוד בחיים ואם הם הלכו לעולמם הזכות לקבלת הכספים מועברת לבני זוגם או לילדיהם.

ההחלטה של ממשלת גרמניה

החלטה זו של ממשלת גרמניה יוצרת מהפך משמעותי בזכויותיהם ופיצויים של יוצאי רומניה וזאת לאחר שנים רבות שבהן הם נאבקו לקבלת זכויותיהם אך לשווא.

היתרון בהחלטה זו היא בעובדה שהכספים אינם הולכים לאיבוד, אלא בני הזוג והיורשים יכולים לקבל את מלוא הכספים המגיעים להם.

קיימים גם מקרים שההחלטה על קבלת הכספים היא רטרואקטיבית, כך שמדובר בסכומי כסף משמעותיים ביותר.

הגשת התביעות לקבלת כספים

כדי להגיש את התביעות כראוי חשוב לדעת את הכללים לכך כפי שנקבעו על ידי ממשלת גרמניה, מסמכים אשר לא יוגשו באופן זהה לדרישה, יסורבו .

לכן, הדרך הנכונה היא לפעול באמצעות הנציגות בגרמניה אשר עובדיה ומנהליה מכירים את דרך ההתנהלות של הגורמים הרלוונטיים בממשל ובביטוח הלאומי הגרמני.

בעזרת שיתוף פעולה זה אפשר לקדם את המהלכים השונים וליצור מצב שבו הנושא עומד לדיון, הנציגים בוחנים את כל המסמכים הנלווים ועל פי הקריטריונים הם מאשרים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *