שיטות בנייה בישראל

שיטות בנייה בישראל

הבנייה בישראל הינה ענף מפותח ומתקדם. שיטות שונות מכל העולם מיובאות ארצה ומספקות מענה בהתאם לצורך. אמנם יש הבדל בין ארץ אחת לרעותה מבחינות שונות; משאבים וחומרים זמינים, מזג אוויר, סוג הקרקע ועוד. אך בישראל עושים שימוש במגוון שיטות בניה – על פי מטרת הבניה ובהתאם לנתונים הקיימים. כאשר תמיד המטרה שלנו היא להשיג את המטרה שלנו באופן הנכון והמתאים לנו ביותר. במקרים של שינויים ותוספות בבנייה, יש צורך להשיג לשם כך את האישורים הנדרשים – ניתן לקרוא בהרחבה על הנושא.

נכיר את שיטות הבנייה בישראל

בנייה קלה – בנייה קלה זו שיטת בנייה שכולנו הכרנו אותה במהלך עשרות השנים האחרונות. מדובר על בנייה שמתבצעת באמצעות חומרי גלם שנרכשים כלוחות מוכנים. את הבניה מבצעים בשטח תוך הרכבת הלוחות זה לזה באמצעות חלקים ייעודיים וחומרים מתאימים. הבנייה הקלה מאפשרת לבנות במהירות ובמחיר זול יותר מבנייה רגילה. 

בנייה ירוקה – כאשר בוחנים את נושא הבנייה יש התייחסות רבה לפן של איכות הסביבה. וזאת כי בנייה רגילה הינה אחת הגורמים המרכזיים שמשליכה נזקים על הסביבה. לכן יש תקנים לבנייה ירוקה. אלו תקנים שמגדירים כללים לבניה תוך התחשבות מקסימלית באיכות הסביבה. בנייה זו תתבצע בחומרים ירוקים יותר תוך ניצול משאבים קיימים. המוטו יהיה שמירה על הסביבה, ולא ניצול מקסימלי של השטח.

בנייה רגילה – זו הבנייה המסורתית ששימשה את האנושות לאורך השנים. היא עושה שימוש בחומרים כמו בטון, לבנים, אבנים, ברזל ועוד. והיא נעזרת בכלים כבדים שמאפשרים את ביצוע הפעולות החומרים הללו. הבנייה הרגילה חותרת לנצל באופן מקסימלי את השטח, ולהקים מבנים שיכילו יחידות דיור או שטחי מסחר בכמות מקסימלית ובמקרה הצורך להוציא היתר לשימוש חורג בבנייה. אמנם הבנייה הזו נחשבת לפוגעת בסביבה, אך מצד שני היא מנצלת טוב יותר את השטח, ומאפשרת למקסם את התועלת מכל מטר בשטח בו בונים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *