אימון חצי מרתון – מה הוא כולל

אימון חצי מרתון

אימון חצי מרתון נחשב להכרחי, עבור כל מי שמעוניין להשתתף בתחרות. חשוב להבין כי לא ניתן פשוט לנעול נעלי ספורט, לעשות כמה מתיחות ולצאת לריצה. מדובר על עומס עצום עבור הגוף, לכן חשוב להתכונן לכך נכון. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, על מנת להתאים את תוכנית האימון במתאימה ביותר למטרות וליכולות שלכם. למשל, רצים פחות מנוסים שרצים בפעם הראשונה חצי מרתון, יכולים להשקיע בתוכנית אימון של כשלושה חודשים, הכוללת כשלושה אימונים בשבוע. מדובר על אימוני ריצה האורכים כשעה בלבד. מטרת התוכנית היא לאפשר לרצים לעבור את קו הסיום בצורה נינוחה ומוצלחת. לעומת זאת, רצים מנוסים יותר, המעוניינים לשפר את התוצאות שלהם, זקוקים לתוכנית אימון רצינית יותר דרך אתר https://privatecoaching.co.il/.

אימון חצי מרתון – על מה חשוב לתת את הדגש?

כאמור, כאשר מדובר על רצים חדשים, המעוניינים רק לסיים את התחרות בחיוך, הדגש מושם על שיפור הסיבולת והיכולות האירוביות. לעומת זאת, כאשר מדובר על רצים מנוסים ומקצועיים יותר, הדבר ידרוש תוכנית אימונים ארוכה ואינטנסיבית יותר. במקרים כאלו מדובר על תוכנית אימונים הכוללת עד 16 שבועות ומכילה כארבעה אימונים בשבוע. כמו כן, יש צורך לשלב אימון שבועי נוסף הכולל אימון פונקציונלי לרצים, על מנת לחזק את שרירי הגוף. יש צורך בבניית בסיס רחב יותר, הכולל עבודה על כל מרכיבי הכושר הגופני. לצורך כך, חשוב לשפר את המערכת האירובית, לייעל את המטבוליזם של הגוף וללמד אותו להחזיק קצב גבוה לאורך זמן ארוך יותר. כמו כן, יש צורך להתייחס להתמודדות המנטלית עם הריצה והיכולת לקבל החלטות נכונות בזמן אמת.

לסיכום, אימון בשביל חצי מרתון דורש תהליך הכנה, המותאם אישית לכל רץ, בהתאם ליכולות הגופניות שלו ולמטרות האישיות שלו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *