כך תבחרו מקדם הגנה טבעי – המדריך המלא

מקדם הגנה טבעי

קרם הגנה משמש הוא אחד ממוצרי הקוסמטיקה החשובים המספק לעורנו הגנה מנזקי השמש, החל מכוויות שמש ועד להגנה ארוכת טווח על בריאות עורנו כגון סרטון העור, פיגמנטציה ועוד.

עידו משעל, כימאי ראשי בלבנדר קוסמטיקה טבעית ומנהל תחום פיתוח מוצרים, כתב עבורכם את המדריך  המלא לבחירת מקדם הגנה טבעי.

מהם הסיכונים בחשיפה לשמש?

בעת החשיפה לשמש אנו נחשפים למעשה לשני סוגי קרינה. הקרינה שאנו רואים ומרגישים באופן ישיר, וקרינה שאנו לא רואים אבל חשובה לא פחות שהעיקרית ביניהם היא קרינת ה- UV.

גם קרינת ה- UV נחלקת לפחות לשני חלקים:

  • קרינת UVB שהיא הקרינה המוכרת לנו לאורך השנים פשוט כי היא זו שאחראית על כוויות השמש המוכרת לאלו השוהים בשמש לאורך שעות. עור אדמומי וצורב ותחושת “שריפה”.
  • קרינת ה- UVA לעומתה, היא הקרינה הנחקרת בשנים האחרונות אשר מגלים יותר ויותר שהיא בעייתית לא פחות, ואולי אף יותר מקרינת ה- UVA כיוצרת נזקים ארוכי טווח כגון פיגמנטציה, הזדקנות מוקדמת של העור ובמקרים מסוימים אף סרטן עור. קרינת ה-UVA היא הקרינה החודרת אלינו מבעד לחלונות ואף באזורים מוצלים קיימת בכמויות משמעותיות.

איזה מקדם הגנה נכון לשימוש – עם איזה SPF מומלץ להשתמש?

המדידה של ההגנה מקרינת ה- UVB נמדדת ביחידות SPF: כמה זמן מגן הקרם מפני השמש יחסית לבלי הקרם. (sun protection factor).

מאחר ו- UVB הוא המדד עד ”לשריפה משמש” ואדם עם עור בהיר בדרך כלל נשרף תוך כ- 20 דקות מחשיפה ישירה לשמש. בדיקת ה- SPF ממש נעשית על אנשים שמורחים עליהם קרם הגנה ורואים מתי מתחילים להישרף. עם קרם הגנה SPF15 הם יתחילו להישרף אחרי כ- 300 דקות (כ- 5 שעות בשמש ישירה) עם קרם הגנה SPF50 הם יתחילו להישרף אחרי כ- 1000 דקות ( כ- 16 שעות בשמש ישירה). הבעיה שבדרך כלל הקרמים נספגים לעור ולכן הקרם פשוט לא יהיה יעיל אחרי כשעה-שעתיים ומספרים גבוהים לא תמיד יעזרו וחשוב במידת הצורך לחדש את המריחה.

מדידת ההגנה מקרינת UVA שחשובה לא פחות מההגנה מ- UVB כי את הנזקים שלה קשה לראות באופן מידי התווספה באופן משמעותי לתקנות רק בשנים האחרונות. בארץ רק משנת 2014 התחילו ממש לדרוש ערכים משמעותיים של הגנה מקרינת UVA. הדרישה היא לפחות שליש מ- SPF של ה- UVB. כלומר קרם עם SPF50 הוא עם "SPF" של כ- 17 ל- UVA לפחות לפי התקנות החדשות. שימו לב שהקרם שלכם עומד לפחות בדרישות אלו.

אילו מרכיבים בקרם הגנה מפני השמש באמת מגינים עלינו ובטוחים לשימוש?

יש כ- 16 חומרים המוכרים בעולם להגנה משמש. אך למעשה בפברואר האחרון ה- FDA פירסם מסמך (1) בו הוא מגדיר רק שני חומרים כבטוחים ויעילים לשימוש – החומרים הקרמיים/מינרליים – אבץ אוקסיד וטיטניום אוקסיד. כל שאר החומרים המשמשים עשרות שנים ונמצאים בכל הקרמים על המדף לא ידוע לגביהם האם הם בטוחים ויעילים להגנה משמש. מומלץ לבדוק מה יש בקרמים שלכם!

אז מה הבעייתיות בכל שאר החומרים מלבד המינרלים להגנה משמש? החומרים האלו הם חומרים שאופן ההגנה שלהם מהשמש היא על ידי זה שהם מתפרקים בחשיפה לשמש לפני שהעור נפגע וככה “בולעים” את הקרינה ומונעים פגיעה בעור. אך למעשה הם מתפרקים למגוון חומרים ביניהם רדיקלים חופשיים ואחרים שעלולים לגרום לפגיעה מאסיבית אף יותר בעור, פיגמנטציה ועוד בנוסף החומרים האלו נמצאים בדם שלנו שעות בודדות לאחר מריחה אפילו חד פעמית של החומר על כל ההשפעות שלהם על הבריאות שלנו. 

למה עוד כדאי לשים לב לפני רכישת מקדם הגנה טבעי משמש ?

כמו שהוסבר במאמר ולפי המלצות ה- FDA מומלץ להשתמש רק במקדם הגנה המכיל את המרכיבים המינרלים – אבץ אוקסיד וטיטניום אוקסיד להגנה משמש.

אנו ממליצים לרכוש רק מוצרים המכילים את החומרי ההגנה המינראליים בחלקיקים בגודל רגיל לא ננו על מנת שלא ייספגו לעור ולדם וכך נבטיח בטיחותם לאורך זמן. 

חשוב לשים לב שהם המרכיבים היחידים הפעילים להגנה משמש. שימו לב, פעמים רבות החברות השונות מוסיפות למרכיבים הבעייתיים הרגילים מעט אבץ אוקסיד וטיטיניום אוקסיד על מנת לשפר מיצוב המוצר אבל עבורכם זה לא מוסיף כלום כי כבר קיבלתם את כל החומרים הלא בטוחים בחבילה.

מעבר לחומרים הפעילים גם המרכיבים מסביב חשובים וחשוב כרגיל להימנע מחומרים משמרים בטח מפארבנים אבל גם שאר החומרים המשמרים הם רעלים שכדאי לחסוך אותם מהגוף (בסוף גם הם מגיעים לדם).

כדאי לוודא שהקרם שאתם משתמשים בו הוא באמת באישור משרד הבריאות להגנה משמש ועבר את כל בדיקות המעבדה הנדרשות לכך. יש לא מעט מוצרים בשוק הנמכרים להגנה משמש למרות שלא עברו את כל הבדיקות המאוד יקרות להגנה משמש ולכן למעשה גם לא ידוע האם הם מגינים וכמה.

אם אתם מתלבטים בין קרם לתרסיס אנו ממליצים תמיד על קרם פשוט כי אין בו את כל הכימיקלים שעוזרים להתיז את החומרים אליכם בתרסיס וגם אין סיכוי לנשום את כל החומרים אלו מה שלא רצוי בכל מקרה ושימוש בקרם פותר זאת.

מקדם הגנה טבעי של לבנדר קוסמטיקה טבעית, לבנדר קוסמטיקה טבעית ורוקחות אורגנית מייצרים קוסמטיקה טבעית כבר משנת 2007 ברישיון משרד הבריאות וכל הקרמים להגנה משמש עמדו בכל הבדיקות הנדרשות לקביעת SPF בהתאם לדרישות משרד הבריאות.

סדרת ההגנה משמש כוללת קרם הגנה לגוף טבע סאן SPF50, שקוף, מינרלי ללא חלקיקי ננו וקרם הגנה אנטיאייג'ינג לפנים   SPF30 עם אפקט המייק-אפ להאחדת העור ולהגנה מעולה משמש.

 שני הקרמים מכילים חומרי גלם 100% ממקור טבעי לפי ISO16128 . ללא ריחות סינטטיים, ללא חומרים משמרים, ללא סיליקון וללא תוצרי נפט.

שני הקרמים מכילים רק טיטיניום אוקסיד ואבץ אוקסיד לא ננו להגנה בטוחה ויעילה משמש.

שני הקרמים מכילים רק שמנים צמחיים וחמאות והקרם הגנה לפני מכיל גם את האצה האדומה שהיא חומר מדהים שנחקר בכל העולם ונמצא יעיל למניעת פיגמנטציה , הזדקנות העור ועוד.

להזמנות ולפרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון מספר: 077-2127172 ולרכישה אונליין בקרו באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://www.lavender.co.il/.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *