IVF 

IVF 

IVF הינם ראשי התיבות של הפריה חוץ גופנית. מדובר על הליך לא פשוט, אשר מבוצע בתור האופציה האחרונה, עבור זוגות שמנסים להרות ואינם מצליחים בכך באופן טבעי. היום ניתן למצוא לא מעט בדיקות וטיפולים לא פולשניים, אשר נועדו לאפשר לכל אחד להיכנס להיריון. הסיבות לעקרות הינן רבות ומגוונות, ולכן ישנם טיפולים שונים המספקים מענה כמעט לכל אחד. אך בחלק מהמקרים מדובר על זוגות אשר עברו את כל הטיפולים האפשריים, מבלי להצליח להרות. במקרים מסוג זה, מתקבלת ההחלטה לבצע הפריה חוץ גופנית, במטרה להגדיל את הסיכוי של בני הזוג להפוך להיות הורים. חשוב לציין כי מדובר על החלטה שגורמת לרוב לרגשות של שמחה, התרגשות וחשש, היות ואף אחד לא יודע כמה סבבים של הפריות חוץ גופיות הוא יצטרך לעבור, בטרם התהליך יצליח.

IVF – כיצד מתבצע התהליך?

קודם כל, חשוב לציין כי הפריה חוץ גופית יכולה להתאים למגוון רחב של בעיות פוריות, החל מאישה הסובלת מבעיה בחצוצרות שלה או מגבר הסובל מבעיות פוריות שונות. מדובר על תהליך ארוך יחסית, הכולל מספר שלבים שונים שיש לעבור בדרך, קראו בהרחבה באתר של מעבדות ד"ר יונה ברק. קודם כל, יש צורך לעבור את שלב הבדיקות, שנועד לקבוע כי בני הזוג כשירים להתחיל בתהליך. הבדיקות כוללות בדיקה של ספירת זרע ונפח נוזל הזרע, דגימה של רירית וצוואר הרחם, בדיקות גנטיות לשלילת מחלות וכדומה. השלב הבא כולל גירוי של השחלה, במטרה לייצר כמות גבוהה של ביציות. לאחר מכן, מתבצעת שאיבת ביציות, במטרה להגדיל ככל הניתן את סיכויי ההצלחה של התהליך. השלב הבא כולל את שלב ההפריה, שבו מפגישים בתנאי מעבדה את הביציות עם תאי הזרע. העוברים שנוצרים מושתלים מחדש ברחם האישה, אשר עוברת תהליך צמוד של ליווי אישי לכל אורך ההיריון שלה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *