מתכונים טבעוניים לראש השנה: רעיונות למאכלי חג טבעוניים וצבעוניים

מתכונים טבעוניים לראש השנה

ארוחת ראש השנה באופן מסורתי כוללת דגים ובשרים, אך בלא מעט משפחות מגישים במקומם מאכלים טבעוניים, על מנת להימנע מאכילת דברים מן החי. אנחנו נציג בפניכן מספר רעיונות למאכלים טבעונים, טעימים וצבעוניים. אז… שנתחיל?

מתכונים טבעוניים לראש השנה – קל ופשוט!

היום, קל למצוא מגוון רחב של מתכונים טבעוניים לראש השנה. זאת בזכות אתרי אינטרנט שעוסקים בתחום, שפים, קבוצות ברשתות חברתיות, וכן בזכות חברים ובני משפחה אשר שינו את התזונה שלהם ויש להם מתכונים שונים להציע. לכן, אם רוצים לארגן ארוחה טבעונית, זו לא אמורה להיות בעיה.

פשטידות וקישים טבעוניים

ניתן למצוא רעיונות רבים של פשטידות וקישים טבעוניים, שאינם כוללים בשר, ביצים, דגים או כל דבר אחר מהחי. אפשר ליהנות מפשטידות של פטריות, תירס, גזר, פשטידות עם ירקות ירוקים ועוד שורה ארוכה של פשטידות וקישים טעימים וצבעוניים. לרוב, משתמשים בחלופה טבעונית כדי להימנע משימוש בביצים או חמאה, בין היתר בטופו ואפילו קורנפלור.

סלטים מגוונים וססגוניים

על מנת להרחיב את תפריט הארוחה, אפשר להגיש שורה של סלטים, מעבר למה שנהוג בדרך כלל להגיש בחג. דוגמת, סלטי ירקות, סלטים ירוקים, סלט עם קינואה ועדשים, סלט חצילים ועוד. אם תרצו לגוון, תוכלו להכי סלט מדליק שכולל שעועית ירוקה וקוביות בטטה בתיבול סילאן, ואפילו סלט טבולה מסורתי וטעים.

מאכלים שכוללים דגנים וקטניות

מרכיבים בולטים בתפריט טבעוני הם דגנים וקטניות. אפשר להכין מאכלים שונים עם עדשים, אורז, קינואה, גרגרי חומוס, כוסמת ועוד, אותם ניתן לשלב עם ירקות שונים, כמו קציצות עדשים או קציצות בטטה.

אוכל דמוי בשר או גבינות

בשנים האחרונות, אפשר למצוא מאכלים שמבוססים על טופו, סייטן, סויה ומרכיבים אחרים שמשמשים כתחליפי בשר או גבינות. כך למשל, אפשר למצוא סטייקים טבעוניים, גבינות טבעוניות, שווארמה טבעונית ועוד. מדובר על מרכיבים שיוצרים מרקם כאילו מדובר בדבר האמיתי, מבלי להכיל שום דבר מן החי.

חשוב להדגיש, ניתן למצוא מנות מוכנות אשר מיועדות לארוחה טבעונית אך אפשר גם להכין באופן עצמאי, בעזרת שימוש במרכיבים כמו טופו, סויה ומרכיבים אחרים. זה ידרוש תהליך הכנה, אך כך גם אפשר לשלב מרכיבים נוספים ולהפוך את המנה למיוחדת יותר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *