הערכת יהלומים – איך יודעים מה אמיתי?

הערכת יהלומים

תחום היהלומים הוא תחום המושך תשומת לב במגוון של סוגים. יהלום הוא מוצר יוקרה, נחשק ופופולרי. מדובר במחצב טבעי ונדיר בעל שווי גבוה מאד. גם כתכשיט, וגם כחומר גלם עצמו. ליהלום יש מוניטין של תחליף להשקעות ולכספים להרבה מאד שנים. לכן זה לא מפתיע שלא מעט אנשים מנסים לזייף אותו בין אם מדובר בזיוף של תכשיט נוצץ ובין אם לא. מאחורי הזיוף הזה אין כוונה רעה במיוחד. אלא רק כמיהה לערך שבו. אך יש לא מעטים שיש להם גם כוונות רעות בכל מה שקשור ליהלומים והם אכן מרמים כדי לקבל ערכים כספיים גבוהים עבור יהלום מזויף, כאילו שהוא האמיתי. זאת הסיבה שמקצוע כמו הערכת יהלומים מחייבת וותק, נסיון, מיומנות ומקצועיות ללא דופי.

אם אינכם יודעים, למדו קצת על המואסניט. המואסניט הוא חומר טבעי המייצר חיקויים ליהלום. מדובר במינרל המשמש ליצירת חיקויים פשוטים והזוהר המתפרץ ממנו מבלבל צרכנים רבים. המואסניט עובר די בקלות את מבחן הנשיפה אבל הערכת יהלומים מקצועית ובעלת מומחיות המתבצעת על ידי מעריך מוכר, מוסמך ומקצועי לא תתבלבל בין החיקוי למקור. זאת הסיבה שתמיד מומלץ לכל המקבלים הצעה מפתה לקנות יהלומים במחיר חשוד וזול במיוחד להתעקש על הערכת יהולמים של גורמים מקצועיים ומוכרים.

כשאתם מבקשים לזהות יהלום מזויף או יהלום מעבדה אמיתי אבל הם מיוצרים בתנאי מעבדה או כשאתם מעוניינים לדעת אם זהו חיקוי העשוי ממואסניט, כך תעשו את זה: למואסניט קיים ניצוץ שגורם לו לייצר השתקפות, כך שאם אתם מביטים בחלקו העליון או הצדדי ורואים שהפאות בצידו הנגדי נראות כפולות, זה אכן חיקוי מואסניט.

יהלום מעבדה ומואסניט מלוטשים בטכניקה שכלל אינה דומה אחד לשני ולכן צורת האבנים גם תהיה אחרת.

מעבדות מיוחדות לבדיקות יכולות לקיים הערכת יהלומים יסודית ואמינה. בהערכה זו תשימו לבד להבדלים החדים והדקים בין יהלום טבעי ליהלום מעבדה הקיים רק בבורסה ליהלומים ברמת גן למשל. כמו כן, בבורסה ישנו מערך זיהוי מיוחד נוסף שמאפשר לבדוק בצורה מדויקת את מקור היהלום החל מיהלום טבעי ועד ליהלום מעבדה, כשבעצם נעשים חיקויים ברמה מאד גבוהה שכמעט דומים ליהלום האמיתי. בנוסף, חשוב לזכור שיהלום סינטטי הוא לא חיקוי של יהלום, ולכן הוא דומה בתכונותיו ליהלום הטבעי. אך ההבדל היחיד כי הוא נוצר בצורה מלאכותית במעבדה המקה את התהליך של היווצרות היהלום אמיתי בטבע.

מכשיר שבודק אם היהלום עובד על פי העיקרון בו מזהים זריחה מסוימת הנפלטת מהאבן גם לאחר שמכבים את האור, אם היהלום אכן זוהר גם לאחר כיבוי האור זהו ללא ספק יהלום מעבדה ואם אינו, זהו יהלום טבעי. הערכת היהלומים כוללת בתוכה גם בדיקה מקיפה כדי להבטיח דיוק ואמינות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *