צליפת שוט (וויפלאש)

צליפת שוט

אין צורך לציין את הסטטיסטיקות המדווחות שוב ושוב בחדשות – בישראל יש לא מעט תאונות דרכים, בדרגות שונות, ובמקום בו קורות תאונות, קורית צליפת שוט. התופעה הרפואית זכתה לכינוי הנ"ל לפי הדרך בה היא נגרמת – כמו תנועתו של שוט, זריקה מהירה מצד לצד ליצירת הצלפה, אשר בסיסה, המקום בו היד הייתה אוחזת במידה ואכן היה מדובר בשוט, הוא עמוד השדרה הצווארי.

תופעת צליפת שוט בצוואר נפוצה במיוחד, אך אין לנכס אותה לטובת תאונות דרכים בלבד. בעצם כל תנועה חדה וחריפה של הראש כנגד הצוואר עלולה לעורר את התגובה של הגוף בספאזם חזק של השרירים הצוואריים, ולתופעות הלוואי השונות של הצלפת השוט.

איך לזהות צליפת שוט?

כדי לאבחן בצורה נכונה את התופעה, יש כמובן להיוועץ במומחה. ועדיין, בעיקר אם עברתם אירוע טראומה כולל תאונה, אולי תזהו כמה מהמאפיינים הנפוצים לאחר פגיעה צווארית של וויפלאש:

  1. כאבי שרירים בצוואר – הצלפה בצוואר אומרת כאב בצוואר, ונוקשות של השרירים, כולל כאב למגע.
  2. כאבי ראש – הרבה מאוד ממקרי כאבי הראש הכרוניים מקורם לא מהראש אלא מהצוואר, ולעיתים קרובות מדובר בוויפלאש. אם לא סבלתם מכאבי ראש תכופים לפני תאונה או מכה שקיבלתם, וכעת אתם סובלים, סביר להניח שאתם סובלים מצליפה השוט.
  3. תופעות משניות – סחרחורות, נימול בזרועות ובכפות הידיים, אובדן שיווי המשקל, טשטוש בראיה ועוד.

מניפולציות עדינות לטיפול בצליפת שוט

המילה עדינות היא מילת המפתח, בעיקר בטיפול הנפוץ והיעיל לצליפה – והוא הכירופרקטיקה. מקצוע הכירופרקטיקה נפוץ בימינו, וכפי שאנו יודעים, אם זה לא היה עובד, זה היה נעלם מהשוק. מאות אלפי מטופלים נעזרים בידיהם האמונות של כירופרקטים מדי שנה ושנה, וזאת כדי לטפל בתופעות רבות שמקורן בפגיעות בחוליות עמוד השדרה – ממש כמו צליפתו של השוט.

כירופרקט מיומן יוכל לחוש תחת ידיו את האזור, לבחון את המופע האישי של הוויפלאש שלכם, ובמיומנות עדינה לייצר מניפולציה שתסדיר את מיקום החוליה שהוסטה בעקבות הטראומה. לאחר שהמתח על החוליה ירד, ועימו מתח השרירים שנוצר יתפוגג, תופעות הלוואי הנ"

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *