רגישות גבוהה בקרב נשים – במה היא מאופיינת?

רגישות גבוהה בקרב נשים

גם הפמיניסטים והלוחמים למען שוויון זכויות בין שני המגדרים לא יכולים להכחיש כי המבנה הרגשי בקרב הנשים שונה מהמבנה הרגשי של הגברים. כן, נשים נוטות להיות רגשניות יותר והן חיות את החיים שלהן בנימה משלהן, חיים בהם הרגשות עזים יותר ומנהלים יותר את החיים ואת קבלת ההחלטות בחיים.

מאפיינים של רגישות בקרב נשים

כולנו אנשים בעלי רגש, גברים וגם נשים. אבל בעוד הכוח הדומיננטי בקרב גברים הינו השכל, הרי אצל נשים הכוח המניע והמוביל הוא הרגש, השכל נמצא במקום השני. כמו כן יש לציין כי נשים, דמעתן מצויה יותר מאשר גברים. דהיינו, הן בעלות רגישות גבוהה יותר ונוטות להוזיל דמעות מהר יותר וגם לא תמיד מחמת סיבה של ממש, דבר שהוא נדיר יותר אצל גברים.

לטפל נכון בחיים וברגשות

לעיתים נשים עלולות למצוא את עצמן מבולבלות מול עולם רגשות תוסס וסוער. לא תמיד מצליחה האישה להשתלט על הסערה הזו ולאחוז במושכות החיים שלה. במיוחד נכון הדבר כשהיא חווה שינויים הורמונליים קיצוניים. השינויים ההורמונליים יוצרים מציאות רגשית אחרת שמאתגרת את האישה ביותר. דבר שעלול לגרום לפרצי רגשות, תחושות וגם דמעות. במידה ואישה אכן מרגישה כי הרגשות סוערים וכי החיים שלה אינם זורמים למישרין, יהיה נכון מצידה לפנות ולקבל ייעוץ מקצועי ועזרה. לפעמים די בהבנת התהליכים ולמידה על הרגשות ועל הכלים שיכולים להועיל, כך שלעיתים ייווצר צורך משמעותי יותר בו יהיה על האישה להיות מלווה באופן קבוע על ידי מטפלת רגשית כדוגמת מעיין ביטון. הדבר יהיה קריטי יותר בקרב נשים שחוו אירועים שונים בחיים. לדוגמה, גירושין, פרידה, אבדן וכן הלאה. כל המצבים הללו יכולים להעמיד את האישה הרגשנית במצב קצה אשר מצריך התערבות מקצועית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *