החזרי מס לשכירים – איך זה עובד?

החזרי מס לשכירים

כדי שהשכירים יבדקו אם הם שילמו את המס שהם אמורים לשלם או מס גבוה יותר, יש לבדוק בתחילת שנת כספים את הנתונים של שנת הכספים הקודמת. אם השכיר שילם סכום גבוה מדי של מס, הוא זכאי לקבל החזר מס לשכירים, של כל ההפרשים הללו.

בדיקת נתוני שכר 

חישוב המס הוא חישוב שנתי ולכן יש לבדוק את כל ההכנסות שהיו לתא המשפחתי לאורך השנה. בני זוג נשואים מגישים את כל טופסי 106 מכל מקומות העבודה שבהם הם עבדו.

בנוסף לכך, הם מגישים מסמכים על הכנסות נוספות, כמו לדוגמה דמי לידה של האישה ודמי אבטלה או תשלום בגין חל"ת לכל אחד מהם.

כמו כן, מעבירים השכירים למומחים בתחום זה את האישורים על סך הכספים שהעבירו לקופות גמל, קופות פנסיה, ביטוחי מנהלים וביטוחי חיים. כל ההוצאות הללו הן הוצאות מוכרות ולכן חלק יחסי שלהן יורד מסך המס שעל הלקוח לשלם.

לאחר קליטת כל נתוני ההכנסות וכל נתוני ההוצאות, הסימולטור מעדכן מהו סכום עודף המס. לאחר מכן ממלאים את טופס 135 עם כל הנתונים, מוסיפים את המסמכים הרלוונטיים ומגישים למשרדי פקיד השומה על פי אזור המגורים. בטופס זה מציין הלקוח את פרטי חשבון הבנק, כדי לקבל את ההחזר הכספי באופן ישיר.

בדיקות של מס הכנסה

פקידי מס הכנסה מבצעים הצלבת נתונים מול הנתונים שקיימים ברשותו, אם הכול תקין הם מפיקים שומה שהיא זהה לטופס שהוגש. אם הנתונים שבידי מס הכנסה שונים, השומה תופק על פי הנתונים שלהם.

ברוב המקרים כשמדובר בשכירים, החזר מס נע בין מאות שקלים לכמה אלפי שקלים והכסף מוזרם תוך פרק זמן קצר לחשבון הבנק.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *