גירושין – מה אנחנו צריכים לקחת בחשבון

גירושין

אין זה סוד שבשנים האחרונות, אנחנו שומעים, קוראים ורואים יותר ויותר זוגות מתגרשים. בעבר זה היה מאוד לא נפוץ, זוג שבחר להתחתן, לרוב קבע בכך שהם יחיו ביחד עד יום מותם. מעטים מהם היו בוחרים להתגרש, מסיבה כזו או אחרת.

היום, על פי הערכות רבע מהזוגות בוחרים להתגרש ולפנות את עורך דין גירושים. יש לכך סיבות שונות, בין אם מדובר בהתפתחות חברתית, נורמות שהשתנו, סיבות כלכליות, שאיפות ומטרות שונות, ועוד שורה ארוכה של דברים שמשפיעים על התא המשפחתי ומובילים זוגות להחלטה על גירושים אחרי נקודת זמן מסוימת.

גירושין זה לא דבר קל, לא לבני הזוג ובוודאי לא לילדים שלהם. עבור רבים מהם זו טראומה, בוודאי אם מדובר בילדים קטנים. ממצב בו אימא ואבא חיים ביחד בבית, הם נאלצים לעבור למצב בו הם חיים רק עם צד אחד, בדרך כלל אימא, ולראות את הצד השני פעם בשבוע או בסופי שבוע, נאלצים לחלוק בין הבתים, ובמקרים רבים, גם להתמודד עם משפחות חדשות שכל אחד מההורים הקים לעצמו.

מה יש לקחת בחשבון כשמחליטים על גירושים?

דבר ראשון שצריך לקחת, זה כל מה שקשור להשפעה של התהליך על הילדים. אי אפשר להימנע מכך. אפילו אם מדובר בילדים בוגרים, סביר להניח שזה ישפיע עליהם, לא רק מבחינה אישית אלא גם כלכלית.

כאן אנחנו ניגשים לדבר השני שצריך להתייחס אליו, והיא הזווית הכלכלית. ברגע שמתגרשים, כל הניהול הכלכלי משתנה. במקרים רבים, האבא צריך לפרנס עכשיו את עצמו ואת משפחתו בנפרד. כלומר לנהל שני בתים במובן מסוים. האם לעומת זאת, צריך לנהל את הבית, בלי עזרה מלאה של האבא. לא פשוט.

נקודה נוספת שצריך לזכור, הכל צריך להיות תחת הסדרים ברורים וחתומים, על מנת שהכל יתנהל על פי הסכם הגירושים שנכתב ביניהם.

 

לעוד מידע, בקרו באתר של חברת עורכי דין עזריאלנט גירושין

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *