איך מממשים זכויות ביטוח אובדן כושר עבודה?

זכויות ביטוח אובדן כושר עבודה

אחד מסוגי הביטוחים החשובים ביותר שעומדים לרשותנו, הוא ביטוח אובדן כושר עבודה. מדובר בביטוח שנועד לספק לנו הגנה במקרים בהם אנחנו לא יכולים לעבוד ולפרנס את עצמנו ואת משפחתנו.

מדובר בביטוח שכל עובד, שכיר או עצמאי, צריך להחזיק ברשותו בין אם זה באמצעות ביטוח חיים ובין אם זה באמצעות ביטוחים אחרים שקשורים לתחום זה. ביטוח זה נועד להגן על עובדים שאינם יכולים לעבוד במסגרת מקצועם, בין אם זה באופן זמני ובין אם זה באופן קבוע.

למשל, אם עובד חולה, נפצע, נחבל או כל דבר אחר ובאופן זמני איננו יכול לבצע את עבודתו, אזי שהוא יכול לתבוע את חברת הביטוח על אובדן כושר עבודה זמני ולקבל פיצוי שיאפשר לו לכלכל את עצמו. אם עובד חולה, נפצע, נחבל או כל דבר אחר באופן קבוע, אז הוא יכול לקבל פיצוי קבוע בדמות קצבה חודשית או חד פעמית, שתאפשר לו לכלכל את עצמו.

כיצד ממשים את הזכויות על ביטוח אובדן כושר עבודה

ראשית, יש לפנות אל חברת הביטוח עם כל המסמכים שמלמדים על המקרה, כולל מסמכים רפואיים כמובן, ולבקש לממש את הפוליסה על פי התנאים שלה.

שנית, יש לעבור מבחני יכולות, בדיקות רפואיות וכן ועדה רפואית שתאשר, שאכן יש חבלה או פציעה וכן תאשר נכות שמונעת אפשרות לבצע את העבודה.

שלישית, רצוי לבצע את התהליך עם עורך דין אובדן כושר עבודה שמתמחה בכך. עורך דין אשר מכיר את התחום וידע להתמודד עם הקשיים השונים שעומדים בדרך וכמובן לבצע כל מה שנדרש על מנת להביא לכדי כך, שבסופו של דבר, יהיה ניתן לממש את הפוליסה כלשונה ולקבל את כל מה שדרוש.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *