יהלומים מלאכותיים

יהלומים מלאכותיים

יהלומים מלאכותיים נקראים גם יהלומים סינטטים או יהלומי מעבדה. אלה יהלומים המיוצרים על ידי בני אדם, בתנאי מעבדה ומאפשרים יצירה של תכשיטי יהלומים מכל הסוגים כמו אחרי קניית זהב.

אז מה כדאי לדעת לפני שקונים תכשיטים עם יהלומים מלאכותיים?

מה זה יהלומים מלאכותיים?

יהלומי מעבדה מיוצרים כבר עשרות שנים, אך עד לא מזמן הם שימשו רק לצרכי תעשייה שונים, כמו יצירת מכשירים עם להב יהלום לחיתוך זכוכית, בטון ופלדה.

כיום, יהלומים אלה מיוצרים בשתי שיטות עיקריות, המאפשרות ייצור איכותי של יהלומים אמיתיים, עם תעודה גמולוגית המעידה על הערך והמקוריות של היהלום.

יהלומים אלה משמשים לייצור תכשיטי יהלום בקנה מידה נרחב ומאפשרים ללקוחות רבים ליהנות משפע של יתרונות.

יתרונות יהלומים מלאכותיים

  1. הם נראים ומרגישים בדיוק כמו יהלומים טבעיים
  2. בניגוד ליהלומים טבעיים, אין צורך בשפיכות דמים ומלחמות כדי להפיק אותם
  3. הם זולים יותר מיהלומים טבעיים, אך עדיין יוקרתיים ויקרים
  4. יהלומי מעבדה מגיעים עם תעודה גמולוגית, כמו יהלומים טבעיים

שיטות ייצור יהלומים מלאכותיים

יהלומים מלאכותיים מיוצרים בשתי שיטות עיקריות:

שיטת HPHT – שיטה זו עושה שימוש בתנאים הטבעיים בהם נוצרים יהלומים בטבע, אך מפיקה תנאים אלה בעוצמה גבוהה יותר במעבדה. כך נוצרים יהלומים קטנים יחסית,במהירות גבוהה לעומת הטבע, מתאימים לשיבוץ בתכשיטים שונים.

שיטת CVD – אידוי באמצעות גזים, המכילים תערובת פחמן. תהליך האידוי גורם לפירוק הגזים והיווצרות של גושי פחמן, המתגבשים בהמשך ליהלומים. בשיטה זו ניתן לייצר יהלומים גדולים יחסית, מתאימים לשיבוץ בטבעות סוליטר למשל.

לסיכום, יהלומים מלאכותיים הם יהלומים המיוצרים בתנאי מעבדה, אך בעלי מאפיינים זהים ליהלומים טבעיים. המחיר מעט נוח יותר והתוצאה הסופית מרהיבה. כנסו עכשיו לקטלוג האתר שלנו לאיתור ורכישה של תכשיטי יהלומים מדהימים.

> כדאי לבדוק! עגילי יהלומים באתר Green Diamonds

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *