מתי יודעים שהמצבר חלש

מה עושים כשהמצבר חלש

מצבר שמתרוקן באופן פתאומי יכול להיות הפתעה לא נעימה ורצוי שלא תתפוס אתכם לא מוכנים, אז מתי יודעים שהמצבר חלש ואיך מתכוננים לזה מראש

ידע הוא כוח

מה עושים כשהמצבר חלש ?? הדרך הטובה ביותר לדעת שהמצבר חלש ולהתכונן לכך מראש היא להבין מה תפקידו של המצבר, להכיר את הסימנים להיחלשותו ותאריך הייצור שלו. המצבר אחראי על האנרגיה הנטענת שבעזרתה הרכב מתניע ומתחיל את הנסיעה ומערכות החשמל כמו אורות, מזגן, רדיו מופעלות גם הן בעזרתה. סוללת המצבר מתרוקנת לאיטה ומדי כמה שנים יש צורך להחליף את המצבר. הממוצע הוא שלוש שנים אך יש משמעות לשימוש הנעשה ברכב וגם לתקלות כמו אורות שנשכחו דלוקים.

מניע, לא מניע

אם אתם נתקלים בקשיים בהנעת הרכב זה יכול להיות סימן מובהק לכך שהמצבר חלש. אם אין הצתה בכלל, נראה שהמצבר מרוקן כולו ותאלצו להניע בעזרת כבלים או לקרוא לשירות החלפת מצברים עד הבית. אבל גם קשיים בהתנעה, אם נדרשים כמה ניסיונות להנעה הם סימן להיחלשותו של המצבר ומומלץ לגשת לחשמלאי מומחה העוסק במצברים ברחובות כדי לבדוק את המצבר ובמקרה הצורך להחליף אותו.

אורות עמומים

המצבר אחראי על המערכות החשמליות ברכב בכללן גם התאורה ונורות החיווי בלוח השעונים אם נדמה לכם שנורות החיווי מהבהבות או אורן חלש מתמיד כדאי לבדוק את מצבו של המצבר שכן זאת יכולה להיות נורת אזהרה. בדגמים החדשים של הרכבים ייתכן ותמצא נורית חיווי המעדכנת על מצבו של המצבר, חשוב להכיר אותה ולשים לב אליה כשהיא נדלקת. גם פעולת המזגן נשענת על תקינותו של המצבר ומזגן שאינו מקרר מספיק את הרכב יכול גם הוא להוות נורת אזהרה. אם פועלות נורות האזהרה, מחליפים מצבר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *