מה המשמעות של דירוג אשראי נמוך?

מה המשמעות של דירוג אשראי נמוך?

דירוג אשראי נמוך מקשה רבות על ההתנהלות הפיננסית השוטפת. הדבר מתבטא במספר מישורים. נקודת הנחה הבסיסית היא  שמי שנזקק לאשראי אינו יכול לממן פעילויות שונות ממקורות כספיים עצמיים. נקודת הנחה נוספת היא שיש כאלו היכולים לממן עצמאית פעילויות כאלו אבל אינם רוצים לעשות זאת מסיבות שונות השמורות עימם. בכל מקרה, קבלת אשראי כרוכה בעמלות הנקבעות, בין היתר, על פי גובה האשראי, תנאיו, וכמובן, דירוג האשראי הקיים לגבי כל אחד. 

מהם הקשיים בפועל?

את דירוג האשראי קובעות חברות המתמחות בנושא. הקשיים לקבלת אשראי עקב דירוג נמוך מתבטא בחוסר יכולת לקבל מבנקים ומוסדות פיננסיים אחרים הלוואות לרכישות משמעותיות כמו רכב, לטובת שיפוצים, לפתיחת עסק וכדומה. במקרים אחרים, קבלת משכנתא לרכישת דירה, קבלת כרטיס אשראי ועוד. בעיות עקיפות הן מתח נפשי מיותר, חוסר יכולת למימוש עצמי ולהתקדם כלכלית ועוד. אלו פוגעות באופן אישי, מבחינה משפחתית, חברתית ועוד. עלול להיווצר מעין מעגל קסמים בו לא ניתן לצאת מהפלונטר כאשר הסכנה היא להסתבכות ואיבוד שליטה. דוגמא קיצונית בולטת היא פנייה לשוק האפור לקבלת כספים.

מה לעשות בנידון?

ניתן לעשות רבות על ידי ניהול משמעת פיננסית נכונה. כלומר – קביעת ההוצאות על פי רמת ההכנסות. שיפור בהכנסות וצמצום בהוצאות יגדיל את הפער החיובי וישדרג לאורך זמן את הנתונים הקובעים את דירוג האשראי. כל מי שמתקשה לעשות זאת בכוחות עצמו חייב, איפה, להיעזר בחברות מקצועיות המתמחות בייעוץ בסיטואציות אלו. יועציהם יבדקו, יוציאו בקשות לביטול דו"ח אשראי שלילי וינסו לקדם אחר חיובי. בנוסף, הם ינחו, ילוו ויספקו לכל אחד כלים נכונים להתנהלות נכונה. מומלץ להיעזר בחברה בעלת מוניטין בתחום אשר למנהליה יש ידע רב וניסיון עשיר בתחום – קראו מידע נוסף בנושא דירוג אשראי אישי באתר קליר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *