איך לבחור נעלי ספורט לנשים?

פעילות ספורטיבית יכולה לחולל פלאים – לחטב את הגוף, לחזק את היציבה, לשפר את הדימוי העצמי והביטחון העצמי וגם לייצר רגיעה ובאופן כללי תחושות חיוביות יותר. במהלך רוב סוגי אימוני הכושר, ישנו עומס רב על כפות הרגליים, וכדי להגן עליהן חשוב לבחור נכון את הנעליים. בפרט כדאי להקפיד על תשומת לב לפרמטרים הבאים:

האורך קובע – וגם הרוחב

המפתח הראשון לבחירת נעלי ספורט לנשים הוא התאמה מדויקת לכף הרגל. במקרים רבים נבחרות נעלי ספורט רק על סמך ההתאמה לאורך כף הרגל, אבל כדאי שתדעי כי גם התאמה לרוחב היא קריטית. לרוב הנשים כף רגל צרה יחסית, ואם הגזרה של הנעל לא מותאמת לכך התוצאה עלולה להיות תמיכה חלקית בלבד ופוטנציאל לנזק. בהקשר של האורך חשוב לוודא שהנעל לא לוחצת מדי אלא שיש מרווח מסוים – לא גדול מדי! – בין קצה הנעל לבין האצבעות.

מקסימום תמיכה לקרסול

הקרסול הוא מקום רגיש מאוד אצל נשים רבות, ולכן חשוב לספק לאזור הזה תמיכה מרבית. נעלי ספורט שאינן נמוכות מדי מצמצמות את הסיכון לנקעים, לפגיעה בשריר התאומים ולדלקות בקרסול. בנוסף מומלצים דגמים שמצוידים בבולמי זעזועים טובים כדי להוסיף עוד שכבת הגנה לכף הרגל.

למה כדאי להעדיף נעלי ספורט לנשים של יצרניות מוכרות?

מותגים מוכרים הם תוצאה של שתי אפשרויות: השקעה מסיבית בשיווק ופרסום או השקעה מתמשכת במחקר ובפיתוח ובזכותם מוצרים משופרים. במקרה של נעלי ספורט לנשים חברות כמו הוקה, ניו באלאנס, סאקוני וכו' מיתגו את עצמן כאיכותיות בדרך השנייה. הדגמים המתקדמים של יצרניות מוכרות אלה מבוססים על טכנולוגיות חכמות ועל מחקרים מעמיקים בתחום הפיזיולוגיה, כולל התאמה מדויקת למאפיינים הספציפיים של כף הרגל הנשית – ולכן ניתן להתאמן איתן בראש שקט באמת.

התאמה לסוג הפעילות

סוגיה נוספת שכדאי להתייחס אליה לפני שאת קונה נעלי ספורט היא סוג הפעילות הגופנית שתרצי לבצע. נעלי ריצה לא בהכרח יתאימו למשחקי טניס, ולמעשה יש גם הבדלים בין הנעליים האידיאליות לריצה על מדרכות וכבישים לבין נעלי ספורט לריצות שטח. קנייה בחנות ותיקה מאפשרת קבלת ייעוץ ספציפי מהצוות לגבי הנעליים האופטימליות עבורך.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *