מהי ביופסיית חרוט

נשים רבות נבהלות למשמע השם ותוהות מהי ביופסיית חרוט אבל חשוב להבין כי מדובר בהליך, כירורגי אומנם, אבל מציל חיים במקרים רבים. ננסה להסביר מה זה בדיוק ולמה חשוב לעבור אותו במקרה הצורך. 

 

ביופסית חרוט

 

ביופסיית חרוט הידועה גם בשם קוניזציה היא בעצם הליך כירורגי, ניתוח, שבאמצעותו מסירים רקמה מאזור הנרתיק או צוואר הרחם כאשר מתגלה חשד לגוש או לנגע סרטני. בעזרת הקוניזציה יש אפשרות לקחת דגימות או לבצע הסרה של הרקמות הפגועות. הליך ביופסיית חרוט מתבצע לרוב לאחר שבדיקת פאפ שחזרה עם תוצאות חיוביות וחשד לנוכחות תאים טרום סרטניים. 

 

איך מתבצעת ביופסיית חרוט? 

 

אף על פי שמדובר בהליך כירורגי, ביופסיית חרוט מתבצעת בהרדמה מקומית בלבד, אין צורך בצום ומומלץ ליטול משככבי כאבים עוד לפני הבדיקה. חשוב לתאם את הניתוח לתאריך שבו אמורה הווסת להסתיים. ההליך עצמו לוקח כמה דקות אולם לאחר הבדיקה עלולה המטופלת לחוש כאבים במשך כמה שעות. 

 

משך ההחלמה

 

הליך ביופסיית חרוט הוא אומנם קצר אך האזור של אברי המין הנשיים הוא רגיש ונדרש זמן החלמה של כחודש. יש להימנע מפעילות ספורטיבית במשך כ-10 ימים ומקיום יחסי מין למשך כל חודש ההחלמה. במקרה של דימום יש להיעזר בטמפונים ותחבושות כמו בזמן הווסת ולאחר חודש ימים להגיע לביקורת אצל הרופא. תוצאות הבדיקה יעידו אם יש צורך בטיפול נוסף. 

 

חשוב לדעת 

 

סרטן צוואר הרחם הוא בר טיפול וגילוי מוקדם עשוי להציל חיים. יש להקפיד על בדיקת פאפ בהתאם לנדרש ולהמשיך  טיפול ובירור במקרה הצורך. לאחר שהאישה יודעת מהי ביופסיית חרוט, היא מבינה כי השד אינו נורא לעומת העובדה שבדיקה או טיפול זה יכולים להציל את החיים. 

לפרטים נוספים ולקבלת ייעות רפואי צרו קשר עם פרופסור יעקב בורנשטיין >>>

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *