קמעות – מה זה וכיצד הן משרתות אותנו

עד לפני שנים לא רבות, הביטוי קמעות היה מוכר בעיקר בקרב אוכלוסיות ספציפיות אשר נעזרו בהן, בין אם זה בשביל לגרש מזל רע ובין אם זה בשביל להביא עליהן מזל טוב, להכנסה, זוגיות, פוריות ובהיבטים אחרים בחיים. 

בשנות התשעים התחלנו להיחשף למונח ולמשמעות של קמעות באופן הרבה יותר רחב וכללי. זאת בזכות גורמים שונים שהחלו להתעסק בכך בצורה פומבית, וכן החלו להכניס את הקמעות אל סדר היום הציבורי. לכן, היום אנחנו יכולים למצוא הרבה יותר אנשים שנושאים קמעות בארנק או בכיס המכנס, וכן תולים קמעות בבית או בעסק, מבלי להתבייש בכך, אפילו אם הם לא בהכרח אנשים מאמינים או שומרי מסורת. 

צריך לומר, קמעות הן לא בהכרח עניין דתי, אמונתי. קמעות זה הרבה יותר עניין חברתי, מסורתי. קיים ויכוח גדול האם קמעות הן דבר שמקובל ביהדות או לא, אך מה שברור הוא, אפילו אם הוא לא בהכרח מצויין בהלכה, אזי עדיין מדובר על עניין מאוד מקובל ואהוב על ידי יהודים רבים בכל רחבי העולם. 

איך נראות קמעות וכיצד משתמשים בהן?

אנחנו יכולים למצוא קמעות מסוגים שונים. החל מקמעות בסגנון חמסה, קמעות בסגנון עין הרע, קמעות עם ברכות של מקובלים ורבנים, קמעות שעליהן כתובות משפטים מהתורה ועוד. ישנם אנשים אשר נושאים כאמור קמעות בכיס החולצה או המכנס או מניחים אותו בארנק שלהם, לעומת זאת, ישנן קמעות אשר אפשר לתלות או להדביק על קיר בית העסק. 

כל קמעה יש לו משמעות אחרת, כל קמעה יש לו תפקיד אחר. כל מי שמחליט להשתמש בקמעה כזו או אחר, צריך להאמין בכך, כלומר הוא צריך להאמין שהקמעה אכן יכול לעזור לו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *