הסכם הורות משותפת – מה כדאי לדעת לפני?

הורות לא מגיעה עם ספר הפעלה או מדריך למשתמש. אם את או אתה מבינים עד כמה הורות משותפת יכולה להיות מספקת אך גם מאתגרת, אלה הדברים שכדאי לכם לדעת לפני עריכת הסכם הורות משותפת. מה הוא אומר, למי הוא מיועד, עד כמה ההסכם הזה חשוב. 

מתי מקובל לחתום על הסכם כזה 

לכאורה, נדמה כי ברור למי דרוש ההסכם, להורים שרוצים להביא יחד צאצא משותף, ילד או ילדה, מבלי להינשא. אולם למעשה הסכם הורות משותפת יכול להתאים במגוון רחב של מצבי חיים. כך למשל כאשר זוג רוצה לאמץ ילד או כאשר מדובר בילד של אחד מבני הזוג, ובן הזוג השני רוצה לבצע אימוץ ולהכיר בו כילדו. הסכם מסוג כזה הפך לנוהג די נפוץ, בקרב ידועים בציבור, בקרב זוגות הטרוסקסואליים וגם חד מיניים, מנועי חתונה ברבנות ועוד. 

מה אומר ההסכם 

בתוך הסכם הורות משותפת ניתן למצוא נושאים מגוונים וחשובים. לדוגמא, נושא כמו מהו שם המשפחה של הילד. האם המשמורת משותפת ואיך ייראו הסדרי ראייה במקרה הצורך. חלוקת הוצאות הגידול, החינוך הבריאות וכדומה, בין בני הזוג. היכן יתגורר הילד והאם סביבת מקום מגורים זו עשויה להשתנות לאור נסיבות מסוימות. לאילו מסגרות חינוכיות ילך הילד. ניתן להגדיר מצבים והיבטים נוספים לפי הצורך. 

צרו קשר עם עו"ד גירושין >>>

האם ההסכם באמת כל כך חשוב 

על מנת להבין מבחינה פורמלית עד כמה חשוב ההסכם, קחו בחשבון שהוא לא יהיה תקף אם בית המפשט לא יאשר אותו. אם בית המשפט מעניק לו חשיבות רבה כל כך, זה אומר שהמציאות מחייבת זאת. ההסכם מונע אי הבנות, מכניס שקיפות ומאפשר לגדל את הילד תוך שמירה על רווחתו, הן בהווה והן אם בעתיד יחולו שינויים בקשר בין ההורים. 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *