עבירות אלימות במשפחה

מאמר זה עוסק בתופעה שהיא מאוד מצערת – עבירות של אלימות במשפחה. אף על פי שמדובר במקרים שקשה לשמוע אותם, חשוב מאוד לא להתעלם מהם. לכן מקומות חינוך רבים עושים רבות על מנת להעלות את המודעות לתופעה זו ולנסות למצוא את הפתרון לה ולמנוע כמה שיותר מקרים של עבירות אלימות במשפחה

גופים רבים ועמותות רבות עושים מאמצים על מנת להסביר כיצד נשים, ילדים ובעצם כל מי שסובל מכך, יכולים להימנע ממקרים כאלו של אלימות במשפחה, כיצד להגן על עצמן ומה אפשר לעשות אם הם נקלעו למקרה של עבירת אלימות שמתרחשת בתוך המשפחה.

אם חלילה נפגעתם או מישהו מקרוביכם נפגע מאלימות במשפחה עליכם להתייעץ עם עורך דין פלילי בנושא.

למרות המאמצים להעלות את המודעות לכך, ישנם מקומות שבהן יש עדויות לכך שמקרי אלימות במשפחה דווקא גדלים בשנים האחרונות והדבר מהווה אתגר לרשויות, לעמותות ולקהילה שמנסים למנוע מקרים של עבירות אלימות במשפחה וכמובן גם להגיב אם חלילה מקרים כאלה קורים. מדובר על מקרים שמשפיעים על מיליוני אנשים בעולם והרבה אנשים, נשים וילדים שהיו קורבנות של אלימות במשפחה והם חוו טראומה כתוצאה ממקרים של אלימות או התעללות במשפחה. 

מה אפשר לעשות אם נתקלים במקרים של עבירות אלימות במשפחה?

אלימות במשפחה יכולה לבוא לידי ביטוי על ידי אלימות פיזית, אלימות נפשית או אלימות מינית. גם אם יש לכם שכנים שגרים צמוד אליכם, לא תמיד ניתן לדעת אם בבית הסמוך מתרחשים מקרים של אלימות במשפחה בבית, אבל לפעמים יש מקרים שעשויים לעורר חשד. לכן אם יש לכם חשד שבמקום מסויים מתרחשות עבירות של אלימות במשפחה, יש צורך לדווח באופן מיידי למשטרה. משטרת ישראל שתפקידה הוא לטפל במקרים של עבירות אלימות, תתאם במקרה הצורך גם התערבות של מוסדות המדינה, כמו רווחה ועובדים סוציאליים שיגישו עזרה לקורבנות שחווים עבירות של אלימות במשפחה, כמו כן יש לפנות אל עורך דין אלימות במשפחה על מנת לקבל סיוע בצד המשפטי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *