כיצד להתמודד עם לקוח בכחיש עסקה שלא כדין?

איך להתמודד עם לקוח שהכחיש עסקה שלא כדין

הייתם בטוחים שחתמתם על הסכם כל כך טוב שיהפוך לכם את החיים? פתאום הלקוח שלכם (שמתברר שהוא גם חובב שקרים לא קטן) מתהפך ומכחיש את כל מה שסיכמתם? אם זה נשמע לכם מוכר, אתם לא לבד! לפניכם מדריך קצר ומעניין על איך להתמודד עם מצבים כאלה. אז רתמו את הכיסאות, אנחנו הולכים לאכול את העוגה הזו יחד!

מה זה בכלל “הכחשת עסקה”?

נחזור רגע מההכחשות לאחור. הכחשת עסקה קורה כאשר לקוח טוען שהוא לא הסכים לעסקה, למרות שיש לכם הוכחות חותכות שברו לכם את הלב (או לפחות את החוזה). כל מה שנעשה בדלתיים סגורות – יש סיכוי שאכן היה לכך עדים, חובות, והוראות קבע!

למה הלקוח שלכם מתהפך?

בחיים יש פרדוקסים. כך שגם לקוח יכול לעשות חצי סלט בנושא העסקאות! השקרים יכולים לנבוע מכמה סיבות עיקריות:

  • קנאה: אולי הוא ראה מישהו אחר מקבל עסקה יותר טובה?
  • חסכון: לחשוב בראש קר, “נחטף!” – “למה לשלם יותר?”
  • טקטיקה: יש כאלו שרואים בלהכחיש עסקה צעד טקטי שנועד להוציא אותם מהצרות.

שאלות נפוצות:

  • מה לעשות אם הלקוח טוען שלא חתם על דף?
  • איך נוכיח שהייתה עסקה?
  • מהן ההשלכות המשפטיות של הכחשת עסקה?
  • האם יש צורך בעורך דין?
  • מה ניתן לעשות במקרים של חוסר תועלת?

מה לעשות כשזה קורה?

זוכרים את השיר ההוא? “Go with the flow”? כאן זה לא הזמן! עכשיו הגיע הזמן לפעול! אז מה עושים?

  • אספו הוכחות: אני מדבר על תכתובות, מסמכים, תמונות – כל מה שיכול לאשר את הצד שלכם.
  • שוחחו עם הלקוח: לפעמים שיחה עם הלקוח יכולה לגלות עולם חדש. אל תאשימו – תשאלו!
  • קח יועץ משפטי: מיד במאמצים הראשוניים, היעזרו בעורך דין! כן, יודעים שזה לא כיף, אבל לפעמים זה הכרחי.

כיצד למנוע את האסון הבא?

אם כבר הגעתם למצב הזה, כדאי לחשוב על מניעת המקרה הבא. איך עושים זאת?

  • החתמה מסודרת: דאגו שאתם מסודרים עם כל המסמכים.
  • שיחות מוקלטות: שיחה מוקלטת יכולה להפוך להיות האסימון שנשאר גם כשהכל נופל.
  • בררו מה צריך שינויים: בדקו מה הלקוח צריך ושדרגו את העיסקאות בהתאם.

איך להתמודד אם הכל מתפרק?

אם הכל מתפרק לכיוונים לא צפויים, מה עושים מכאן?

  • היו זמינים: כאשר הלקוח רואה שגם לאחר שהכחישה עסקה, אתם עדיין משתפים פעולה, הוא עשוי reconsider.
  • קחו הפסקה: זה אולי נשמע מובן מאליו, אך לפעמים הפסקה קצרה לא מפריעה!
  • מה הלקוח שלכם מרגיש? מרגיש שקר או מרגיש מקופח? לפעמים הכל שאלה של רגשות. הישארו עם אוזן קשבת!

סוף המשחק

ובהחלט, לא תשכחו לשמור על הומור במהלך כל הסאגה הזו! כשהכול מתפרק – זה הזמן לצחוק על הכל – כמו שאומרים, “אם אתה לא יכול לנצח, אז לפחות תצחק!”

אז אחרון חביב, זיכרו:

  • אל תתייאשו!
  • אם הלקוח מתעקש, אולי כדאי לבקש מאדם נוסף שיבחן את המצב.
  • לעיתים ההחלטה הכי טובה היא לא להילחם במלחמה הזו.

זוהי גישה נכונה לשמירה על המוניטין שלכם ועל בריאותכם הנפשית. אז אם הלקוח מכחיש עסקה שלא כדין, אתם יודעים מה לעשות – וכמובן, צאו עם חיוך על הפנים. המלחמה לא נגמרה!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *