לקוח לא משלם? כך תתמודדו עם המצב!

מה עושים כשלקוח לא משלם? האמת הקרה והדרכים להתמודד

מסתכלים על המייל שוב. העיניים מחפשות את ההודעות המיוחלות. אבל מה זה? רק פינגים מתמשכים ודברים שלא שייכים לשום מכירה. הלקוח שלך, היקר שלך, לא משיב. מה עושים עכשיו?

כבר משכנתא על החיים? כנראה שהזמן לחשוב על צעדים הבאים

וזה הזמן בו צריך לקחת את הרגשות, להניח אותם בצד, ולפנות למדינה שלנו – המערכת המשפטית. הם שם כדי לעזור, טוב, אולי לא בדיוק לעזור, אבל לפחות כדי לנסות.

מה קורה כשלקוח לא משלם?

יש כמה דברים שיכולים להתרחש:

  • עשור של חריקות – האמת שתחושת בזבוז הזמן היא כמעט בלתי ניתנת לעיכול.
  • בריחה על טהרת הלקוח מדיונה – פשוט עלולה להרגיז וזה לא נחמד.
  • השקפת עולם על מהות אנשי העסקים – תחת כותרת של "הם לא ישלמו לעולם".
  • לפעמים חייבים לפנות לעורכי דין ולסיים את הסיפור.

למה זה קורה? 5 סיבות שעשויות להסביר

  • התקנה של ציפיות לא ריאליות: הלקוח היה בטוח שיהיה לו כסף כמו לעדי אשכנזי.
  • חיים עסקיים מסובכים: לפעמים אנשים פשוט לא מצליחים לתכנן את הכסף שלהם.
  • דיבור לא מדויק: אולי הפגישה שלכם הייתה מצחיקה מדי והם חשבו שאתם לא לוקחים את זה ברצינות.
  • התמודדות עם דחייה: ייתכן שהוא היה עסוק בלברוח מעצמו.
  • פריצה לחיים האישיים: ההכנסות שלו פשוט ירדו ופתאום ראה את החיים באור מזעזע.

איך להתמודד עם המצב?

אז למי יש פתרונות? הנה כמה גישות עובדניות ומפתיעות:

  • שיחה בצורה רגועה – לנסות להבין מה קורה. לא, באמת, תקשיב לו.
  • להציע אפשרות תשלומים – להתחיל עם חלק ולרקוד על כאלו דברים.
  • אם הוא ברוטלי – אפשר להוסיף ריבית צנועה…או לא כל כך צנועה.
  • בעיה פיזית? מה קורה אם היו לסלים:
  • תזכורת חמודה דרך מייל.
  • מפעל ששלטו בו טכנולוגית הרובוטים.
  • האם אפשרות לתובנה משפטית?

שאלות ותשובות שיכולות לעזור

1. מה עושים אם לקוח לא משיב להודעות?

נסו לשאול בשפה אחרת. מה שקשור בעסקים, לפעמים סטירה בכיס לא תזיק.

2. האם עליי לפנות לעו"ד מיד?

אם הזמן שולי כדי לא להפסיד כסף, אז אולי כדאי להתייעץ.

3. כמה זמן כדאי לחכות לתגובה?

אם עבר חודש – הזמן לדון בשיחה.

4. האם אפשר להציע הנחה כדי לקבל כסף?

ברור! לפעמים הכסף הערכו בתחילת ההסכם.

5. מה עושים אם לקוח ממש מתעקש ולא משלם?

שולחים לו שליח, נורא מגניב – לא באמת, אבל זה יכול לרגש.

איך להימנע מהמצב הזה בעתיד?

חשוב שהתיאומים יהיו ברורים.

  • לחוות ביקורת תקשורתית.
  • לא להשאיר את הערכים פתוחים – להציב חתימות ודרישות.
  • להיות אמינים – לתת לדברים לצאת נכון.

סיכום: כסף הוא שם המשחק

כמובן, כל עולם העסקים מסובך, אבל לא מונעים מהכיף. תמיד יבואו לקוחות עם תקלות. מה שחשוב זה לדעת לטפל בזה. כסף הוא לא הכל בחיים, אבל כשהוא במצב חשוד, כדאי לשים קווים אדומים ברור.

אם הגעת עד פה, כנראה שזה לא סוף העולם. פשוט קח נשימה עמוקה, ומתחיל לחפש פתרון.

בהצלחה וחפשו את עצמכם בשכונת עורכי הדין! הם מצפים לכם!

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *