משלימים פערים – חימום תת רצפתי

חימום תת רצפתי

אין לטעות שהחורף הישראלי קר כמו החורף האירופאי, אך גם בארץ כאשר הטמפרטורות צונחות פשוט קר ולא נעים ועל כן כולם פונים אל חימום כזה או אחר. עם זאת, לצד העובדה שבאירופה כבר זמן רב שיטת החימום התת רצפתי מוכתרת כשיטה האידאלית ביותר, הרי שבארץ רק לאחרונה מתחילים להבין את סגולות ויתרונות השיטה, כך שלצד מגוון היבטים בהם מדינת ישראל מובילה, פה נשארנו מעט מאחור, למרות שכבר התחלנו לסגור פערים – אם בזכות חברות איכותיות שיודעות לבצע את העבודה באותה רמה אירופאית גבוהה ואם בשל ההבנה הגוברת שאכן מדובר בשיטת החימום המועדפת.

יתרונות המערכות

מדוע שיטה זו כה אידאלית? יש לכך לא מעט סיבות. ראשית אנו חיים בעידן בו יש מודעות גבוהה לשמירה על הסביבה, ועל כן ראוי לציין ששיטה זו מאוד ידידותית לסביבה – אינה פולטת גזים רעילים לאוויר, להבדיל מלא מעט שיטות אחרות. כמו כן שיטה זו מאפשרת לנצל את שעות השימוש החסכוניות בחשמל, מאפשרת ליהנות מהמשך חימום הבית גם כאשר ישנה הפסקת חשמל, מאפשרת להימנע ממריבות עם הילדים על נעילת נעלי בית, מאפשרת ליהנות מפיזור חום אחיד בכול רחבי הבית, מונעת סחרור של אבק באוויר, אינה תופסת מקום מעל פני השטח, אינה משפיעה על עיצוב הבית, אינה מצריכה להיות עסוקים בתחזוקה (ולו כי מערכת איכותית ופשוט עתידה לעבוד לאורך שנים ללא שום בעיה), היא מגיעה עם אחריות ארוכת טווח של עשרות שנים וכמובן שהיא עושה שימוש פשוט אך חכם ביותר בעיקרון הפיסיקלי שחום נוטה לעלות מעלה.

עלות יחסית

לאור כל זאת ניתן להבין מדוע שיטה זו הופכת להיות יותר ויותר פופולארית, אך עתה נעצור לדון כמה עולה התענוג. ובכן אין לטעות שאחד מסך היתרונות נוגע לעלות זולה, אך יחד עם זאת גם אין לטעות שמדובר בעלות יקרה למדי – במיוחד בהתייחס לקלות התפעול, האיכות ארוכת השנים (אין צורך להוציא סכומים על החלפת חלק או על הזמנה של טכנאי) וכל עוד משקיעים מחשבה מקדימה בתפעול המערכת, מראש ניתן להחליט אלו אזורים מחממים, מתי ואף באיזו טמפרטורה, כך שסה"כ ניתן לעשות שימוש מושכל וחסכוני.

חסרונות פתירים

לצד שלל היתרונות של חימום תת רצפתי גם יש לציין שני חסרונות. ראשית שלא ניתן להתקין מערכת שכזו בבית שכבר גרים בו, וזאת כי המערכת מוטמעת מתחת לריצוף ואך אחד אינו שש לחיות באתר עבודה. אי לכך יש לקבל החלטה עוד בשלב בניית הבית. שנית לא ניתן להתקין מעל המערכת פרקט גושני עבה, או לחלופין להניח מעליה שטיח מאסיבי, וזאת כי מדובר בשני אלמנטים מבודדים אשר יימנעו מהמערכת להפיק את המרב. מכאן שאומנם יש להיות מחושבים, אך לאחר מכן ניתן ליהנות מחימום בריא, נוח ואיכותי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *