השתלות שיניים – איך לשמור על תוצאות ההשתלה לזמן רב?

doctor-563428_1280

השתלות השיניים הפכו בזמן האחרון לאחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר. אחרי שעברנו תהליך שנמשך מספר חודשים, אחרי ששילמנו סכומי כסף גבוהים עבור ההשתלה ואחרי שיש לנו בפה שיניים יפות ומתפקדות, האם נוכל עכשיו לשכוח מרופא השיניים לכמה שנים טובות? ממש לא! המבנה הביולוגי מסביב לשתלים שונה מהמבנה של הרקמות מסביב לשיניים הטבעיות וזו אחת הסיבות מדוע השתל חשוף להתפתחויות של דלקות ומדוע הוא פגיע יותר מהשיניים הטבעיות. לא מספיק לעבור תהליך של השתלות שיניים, חשוב לא פחות לתחזק את השיניים נכון ולהגיע לרופא לביקורת אחת לתקופה.

השתלות שיניים – הצלחת ההשתלה תלויה בשלושה מישורים

היכולת שלנו לשמור על השתלים לזמן ארוך ולהשפיע על תוצאות השתלה תלויה בשלושה מישורים, לפני ביצוע ההשתלה, מיד לאחר ההשתלה ובתקופה שלאחר הטיפול.

שתלים דנטאליים הם גורם זר המוחדר אל עצם הלסת. לכן, לפני שמתחילים בטיפולי ההשתלה יש לבדוק האם בפה יש דלקות שיניים או גורמי זיהום אחרים. בכל מקרה שבו מבוצעת השתלת שיניים בלסת עם זיהום או דלקת שיניים, גדלים הסיכויים להתפתחות של זיהום מסביב לשתל ולכישלון ההשתלה. גם במקרה שבו השתל ייקלט בהצלחה, יש סיכוי רב להתפתחות של דלקות מסביב לשתל בתוך חודשים ספורים או במקרה הטוב, בתוך שנים בודדות.

רופא שיניים מקצועי יבצע אבחון מסודר המתייחס לכל רקמות הפה ובמקרים מסוימים הוא ישקול גם פנייה לרופא מומחה בדלקות חניכיים כדי לטפל בבעיות, אם הן קיימות, לפני תחילת הטיפול.

מיד לאחר ההשתלה יצייד הרופא את המטופל בהנחיות לשמירה על אזור הניתוח. חשוב להקפיד על מילוי כל ההנחיות, על נטילה מסודרת של התרופות, על שטיפות פה עם חומרי חיטוי ועוד. אם אתם מעשנים, הימנעו מהעישון לפחות בשבוע הראשון לאחר טיפולי השתלות שיניים.

כאבים, נפיחות או ריח רע מהפה הם סימנים העשויים להעיד על זיהום. אם אתם חשים באחד הסימנים יש לפנות מיד אל רופא השיניים.

לאחר סיום הרכבת הכתר על גבי השתל ולאורך כל החיים יש להקפיד על שלושה גורמים  חשובים, על שמירה על היגיינה של הפה, על ביקור קבוע אצל השיננית ועל בדיקת תקופתית אצל רופא השיניים.

השמירה על היגיינה של הפה חשובה לשמירה על בריאות הרקמות מסביב לשתלים. הרקמות העוטפות את השתל הן רקמות שבריריות ופגיעות והן עלולות לפתח בקלות זיהומים שייפגעו ביציבות השתל. יש להקפיד על צחצוח שיניים יום יומי באמצעות מברשת שיניים מתאימה ולנקות בין השיניים באמצעות חוט דנטאלי.

ניקוי שיניים אצל השיננית הוא ניקוי מקצועי המיועד לטיפול באבנית המצטברת בדפנות השן. הניקוי המקצועי יכול להגיע אל מקומות בפה שאליהם אתם מתקשים להגיע בעת ניקוי השיניים.

דימום בפה בעת צחצוח השיניים יכול להיות אחד הסימנים לדלקות בחניכיים, אם יש לכם דימום, בקשו הדרכה מהשיננית איך לשפר את ההיגיינה היום יומית ולמנוע את התפתחות הדלקת.

בעיות חניכיים ועששת התחלתית אינן גורמות בשלבים הראשונים לכאבים וכאשר הכאבים מופיעים עיקר הנזק כבר נעשה. כדי לאתר דלקות ועששת מסביב לשתלים חשוב להקפיד לבקר אצל רופא השיניים כל שישה עד עשרה חודשים באופן קבוע.

חשוב להקפיד על אורח חיים בריא ועל תזונה נכונה. נסו להימנע מעישון ומשתיית משקאות  חריפים ואל תזניחו את הטיפול במחלות הכרוניות שמהן אתם סובלים, במיוחד במחלת הסוכרת.

כדאי לזכור כי דלקות וזיהומים מסביב לשתל מופיעים בשכיחות גבוהה מאוד. הם גורמים נזק רב לעצם סביב השתל, לרקמות העוטפות אותו ובמקרים חמורים לכישלון ההשתלה ולהוצאת השתלים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *