מהו המסלול לייעוץ חינוכי?

תואר שני במשפטים

ייעוץ חינוכי הוא תפקיד מורכב שהעוסק בו חייב להיות בעל תואר שני. הלימודים נמשכים בין שנתיים לשלוש ואת המסלול אפשר לעבור עם או בלי עבודת מחקר. בוגרי המסלול שעומדים בהצלחה בכל דרישות הלימודים מקבלים תעודת הסמכה. רוצים להשתלב בענף? הנה מה שכדאי לכם לדעת

יועץ חינוכי הוא איש מקצוע מבוקש שתפקידו לסייע לחיזוק התלמידים, בית הספר ומערכת החינוך. מאפייני התפקיד כוללים התווית תהליכים חינוכיים, חברתיים, רגשיים וקוגניטיביים ונקיטת יוזמה להעצמת אישיות התלמידים .כמו כן, התפקיד כולל מעורבות של היועץ החינוכי במניעת מקרים פתולוגיים בקבוצות סיכון שונות.

המורכבות שמלווה את תפקיד היועץ החינוכי נובעת משילוב בין היבטים פסיכולוגיים ופדגוגיים. כמו כן, אדם המבקש לעסוק בתחום באופן מקצועי נדרש להיות בעל תואר שני בחינוך כדי לזכות בהכרה.

תנאי קבלה ומשך הלימודים

מסלול לייעוץ חינוכי מתחיל בעמידה בתנאי הקבלה של המכללות לחינוך ברחבי הארץ. נכון להיום, תנאי הקבלה כוללים בדרך כלל תואר ראשון רלוונטי בממוצע מעל 85. בוגרי תארים מתחומים אחרים נדרשים לקורסי השלמה ובסיס ובחלק מהמכללות דורשים ממוצע גבוה יותר בתואר הראשון.

מעבר לכך, המועמדים נדרשים להיות בעלי תעודת הוראה (או להשלים את לימודי תעודת ההוראה במהלך הלימודים עצמם) לעבור ראיון, להציג המלצות, להוכיח רמה גבוהה באנגלית ולהיות בעלי ניסיון בעבודה במערכת החינוכית או בעבודה טיפולית אחרת.

לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי נמשכים 2-3 שנים, בהתאם למספר מפגשי הלימוד השבועיים ואורכו של כל יום לימודים. אפשר לברר מראש על המסלולים הקיימים ולהתייעץ עם גורמים אובייקטיביים במכללות. בנוסף, יש משמעות מסוימת לבחירת מסלול מחקרי עם תזה או מסלול בלי תזה.סטודנטים לשיעורים פרטיים

נושאי לימוד וסוג התעודה

אחרי שמתקבלים ללימודים ניתן לבחור תחום התמחות. התמחות בייעוץ חינוכי לגיל הרך או בייעוץ חינוכי לילדים עם צרכים מיוחדים למשל נחשבת מבוקשת מאוד, בעיקר בגלל הדרישה של מוסדות ומערכת החינוך עצמן. במקביל, כמעט בכל מסלולי הלימוד נלמדים נושאים כמו פסיכולוגיה התפתחותית, שיטות מחקר, ייעוץ ממוקד אוכלוסייה, ייעוץ בסיוע פסיכודרמה ועוד.

התעודה אותה מקבלים בוגרי לימודי ייעוץ חינוכי לתואר שני תלויה בתכנית שבה למדו. התעודות יכולות להיות מוסמך בייעוץ חינוכי M.A או M.Ed והן ניתנות מטעם המכללה שבה הושלמו הלימודים. עם זאת, יש לציין שבחלק מהמכללות מאפשרים לנצל את תקופת הלימודים כדי לקבל תעודות נוספות, כמו למשל תעודת ייעוץ ארגוני או תעודה שמקנה אפשרות להציע טיפול CBT לילדים ובני נוער.

אפשרויות התעסוקה לאחר הלימודים וההכשרה רבות ומגוונות. מלבד השתלבות בעבודה בבתי הספר, בוגרי הלימודים יכולים להשתמש בתעודת יועץ ארגוני כדי להשתלב בעבודות בסקטור הפרטי. מסלול ההכשרה ארוך והוא מחייב עמידה בסטנדרטים מחמירים מבחינת האקדמיה, אך הוא שווה את ההשקעה. הוא מעניק סיפוק ופותח דלתות במערכת החינוך.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
גלית ברוך

גלית ברוך

גלית ברוך היא בלוגרית, מרצה ומארגנת סדנאות בתחום הסטיילינג וההעצמה נשית. את כל הנושאים על בריאות, צרכנות ופנאי, עיצוב הבית, משפחה וזוגיות גלית מביאה במאמריה והרצאותיה עבור קהל הנשים שרוצות לקבל מידע והשראה לדברים חדשים ומעניינים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *